Christian86 Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Vel, i dag så lekte vi litt med fotoutstyret. Vi hadde i utgangspunktet tilgang på to blitser, men brukte tilslutt bare en siden det var mest praktisk. De som er tatt av meg har hun tatt og vice versa. Det er godkjent at begge legges ut (hun sitter selv ved siden av meg nå og har plukket ut det hun likte best. Det vi leter mest etter er input om hvordan locations kunne ha vært utnyttet. Vi følte oss noenlunde fantasiløse der vi stod, så ble egentlig å prøve seg frem og så redigere i lightroom/Photshop etterpå. Vi har flere bilder, men av hensyn til de som skal se, så legger jeg bare ut disse to først, hvis noen vil ha andre bilder, så kan jeg vel legge ut det fortløpende? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Hun får veldig mye luft over seg, og det blir trangt til venstre. Samme til deg, men luften i topp kan forsåvidt fungere, men veldig kraftig vignetting da, hva er brukt av objektiv? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Det første som slo meg var at du burde ha tucka skjorten ordentlig ned i buksa, av en eller annen grunn Synes også vennina di sine øyne kunne vært bedre brukt (Altså, få vekk det håret) Endret 27. september 2008 av Boff3n Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Har du brukt D60? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Hun får veldig mye luft over seg, og det blir trangt til venstre.Samme til deg, men luften i topp kan forsåvidt fungere, men veldig kraftig vignetting da, hva er brukt av objektiv? Et lånt objektiv, jeg merket det faktisk nå at det var noe. Jeg er riktignok litt uenig i at det er veldig kraftig, men jeg er ikke så teknisk opptatt som deg, så jeg ser argumentet der. Det kan jeg for så vidt korrigere i raw filen senere, men vi likte bildene som de var, selv om begge nå så det du påpekte. Når det gjelder luften så er jeg til dels enig egentlig, kunne kuttet mer der og fokusert mer på personen i begge tilfeller, men i en del av bildene var det meningen, men det kom kanskje en anelse uheldig ut også. Har du brukt D60? Venninen min sitt Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Gutten; hendene er ikke bra, ser litt pinglete ut til gutt å være. om du hadde bare flyttet deg utrolig lite til venstre ville du fått hodet hans ut mot en MYE renere bakgrunn istede for å få det delt av den stolpen. og bildet ville fått ett litt roligere uttrykk. tror også han kunne vært eksponert litt lysere. ellers OK, kanskje litt mye luft over. får du til å kjør det kvadratisk feks? evt 4:5? Jenta; synes dette bildet er ganske ille, rett og slett. lyset er lite flatterende; liten og hardlyskilde som lager ett flatt oncam-blitz aktig resultat =/ enig med det olsen sier om komp på henne. poseringen kunne vært godkjent med bedre mere flatterendelys. blir sjeldent veldig godt kroppsrpåk når personen lener seg ut av bildet. få henne heller til å len seg litt framover. da virker de på bildet litt mere interessert i å kommunisere med de som ser på bildet. her blir det litt rart med kroppen som går bakover og hodet som tiler framover igjen. svært få modeller som klarer å pull off slike poseringer. får lett lite / ingen hals, og haken blir ikkje bra. sikkert litt hard her nå.. men dere tåle det sikkert =) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Gutten; hendene er ikke bra, ser litt pinglete ut til gutt å være. om du hadde bare flyttet deg utrolig lite til venstre ville du fått hodet hans ut mot en MYE renere bakgrunn istede for å få det delt av den stolpen. og bildet ville fått ett litt roligere uttrykk. tror også han kunne vært eksponert litt lysere. ellers OK, kanskje litt mye luft over. får du til å kjør det kvadratisk feks? evt 4:5? Jenta; synes dette bildet er ganske ille, rett og slett. lyset er lite flatterende; liten og hardlyskilde som lager ett flatt oncam-blitz aktig resultat =/ enig med det olsen sier om komp på henne. poseringen kunne vært godkjent med bedre mere flatterendelys. blir sjeldent veldig godt kroppsrpåk når personen lener seg ut av bildet. få henne heller til å len seg litt framover. da virker de på bildet litt mere interessert i å kommunisere med de som ser på bildet. her blir det litt rart med kroppen som går bakover og hodet som tiler framover igjen. svært få modeller som klarer å pull off slike poseringer. får lett lite / ingen hals, og haken blir ikkje bra. sikkert litt hard her nå.. men dere tåle det sikkert =) Skal jeg bli fornærmet over at du kaller meg pinglete nå? Merkelig nok, ut av de bildene jeg har av jenta, så valgte hun selv ut det som det hun likte aller best, og hun var mildt sagt kresen. Når det gjelder blits, så brukte vi bare en blits på henne, siden vinden akkurat da ødela for den andre blitsen, den falt i bakken (men overlevde). Kunne du utdypet hva du mente med flatterende? (Trenger med t-skje skal jeg lære noe) Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Haha =) Sa ikke at du var pingle, bare at håndposeringen gjorde hendene dine litt unødvendig lite maskuline... :=D Det jeg mener med at det er lite flatterende er at lyset ikke er veldyg behagelig / fint, og at poseringen sannsynligvis ikke viser henne fra hennes beste side. Kroppen tiltes bakover og hode forover, og det gir lett mindre hals, og da blir det fort mindre elegant. Og skyggen over øyet er ikke kjempe heldig + generelt ikke veldig idielt lys resten av ansiktet =) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Mhm, bestevenninen min sa at en løsning også kunne ha vært å slutte å bare bruke F2,8, men heller brukt F11 og lavere lukkertid. Kunne det hjulpet på? Eller hva vil gi best når en utelukkende bruker en blits? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Mhm, bestevenninen min sa at en løsning også kunne ha vært å slutte å bare bruke F2,8, men heller brukt F11 og lavere lukkertid. Kunne det hjulpet på? Eller hva vil gi best når en utelukkende bruker en blits? f/11 gir deg for stor dybdeskarphet. Du kan nok bruke f/4 og mulig f/5.6 med hell, avhengig av brennvidde og bakgrunn. Er det for mye lys, så kan kanskje et ND filter være en ide? Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå