robgar Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg har 384 mb sdram og har tenkt å kjøpe 256 til. Jeg skal også kjøpe nytt hovedkort, men hvis jeg tar et med ddr må jeg bytte ut all rammen og kjøpe nytt. Hva er best? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 SD-RAM er på vei ut... Kjøp DDR-RAM. Helt klart. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 kjøp med ddr-dimm sdram er tregt og gammelt Lenke til kommentar
corcky Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Du får heller ikke tak i "gode" hovedkort med sd ram støtte. Sd ram er som sagt på vei ut og det lages ikke lenger hovedkort for sd ram. DDR ram er ogs billigere enn SD. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Yess, kjøp DDR. 384MB DSram er ikke verd mer enn ca 3-400 kr så det er ikke mye du taper på å kjøpe ddr-ram, ytelsen blir vesentlig bedre av raskere ram, så det er absolutt verd det. (PS. du kan sikkert selge hovedkortet og rammen på bruktmarkedet for å finansiere litt av hovedkort og DDR-kjøpet.) 512MB PC2700 DDR går forresten for ca 500kr nå. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Du har selvfølgelig tenkt å satse på en rask prosessor (over 1.4-1.6 ghz) og da vil du få stor ytelsesøkning med ddr. Selvfølgelig merker du ingen forskjell på tekstbehandling og internettsurfing, hvis dette er dine bruksområder er det bortkastet både med mer ram, nytt hovedkort osv. Uansett er det lite fremtidsrettet å kjøpe nytt hovedkort for sd-ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå