Gå til innhold

Kontrapunkt HIFI med latterlig kundeservice


Anbefalte innlegg

For litt under 2 år siden kjøpte jeg en Loewe Xelos 37" fra Kontrapunkt HIFI på Majorstua. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe noe veldig bra som varer lenge, men den gang ei.

 

I de siste ukene har jeg observert en rar ca. 8 cm bred stripe fra topp til bunn midt på skjermen som tyder på at den sliter med signalprosessering. Denne stripa flimrer, akkurat som når en kabel ikke sitter godt i. Men problemet er at den stripa er der uansett hvilken kabel jeg bruker, alt fra HDMI til SCART. Og det ser bare feil ut fordi alt utenfor den 8 cm brede stripa så er ting krystallklart.

 

Og det som er enda snålere er at den stripa er kun synlig ved visse farger, som er gråtoner/blånyanser/svart. Så dette merkes ekstra godt hvis man spiller PS3 på et brett hvor det er mye av de nevnte fargenyanser. Da kommer stripa fram og flimrer som om signalprosessering feiler. Dette gjelder også DVD filmer via SCART.

 

Så ringte jeg til butikken i dag. Først fikk jeg vite at garantien på den TV'en gjelder som vanlig - 2 år, og 5 år reklamasjon. Dette stusser jeg veldig på fordi det skal være elektronikk av den bedre klassen også er det bare garanti på 2 år?

 

Også forklarte jeg problemet, og han i tlf virka ikke så interessert i å hjelpe og sa at jeg måtte prøve å snakke med noen andre på mandag istedet eller sende den til en autorisert servicefirma selv. Jeg tenkte det var nok lurest å sende TV'en tilbake til dem. Så lurte jeg på om det er mulig å få noen til å hente TV'en for meg siden jeg har for liten bil, så var det blankt nei. Han ba meg om å finne venner som har stor nok bil, noe som ingen har.

 

Her har jeg betalt 25000 kr for en TV som allerede sliter etter litt under 2 år fra en butikk som selger elektronikk i 5-sifferklassen, og dette er servicen jeg får. Jeg forventet bedre service enn Elkjøp på sånne butikker, men nei. Dette er utrolig dårlig. Nå må jeg enten bytte bil med faren min som bor i Fredrikstad (2 timer kjøring tur-retur) eller jeg må punge ut for en taxi stor nok til å romme TV'en (inkl. emballasjen). Hva skal man gjøre hvis det er snakk om en tung og stor HIFI høytaler istedet? Må kunden skaffe egen varebil da? Syns det er dårlig at man skal sørge for det meste selv når det er en butikk av høyere klasse som har solgt dårlig vare.

 

Hvis det er sånn så kan jeg bare handle på Elkjøp neste gang. Siden det ikke er forskjell på servicen, tydeligvis.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"På flat-tver over 32" har du krav på henting, så den saken er grei. "

-------------------------------------------------------------------------------

Hvem sier det ?

Av høyere betydning:

JEG!

 

Av mindre betydning:

"Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren."

 

Praksis er at CRT over 29" og flat-tv over 32" er av vesentlig ulempe for kunde å bringe til butikk for service.

Lenke til kommentar
Av høyere betydning:

JEG!

 

Av mindre betydning:

"Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren."

 

Praksis er at CRT over 29" og flat-tv over 32" er av vesentlig ulempe for kunde å bringe til butikk for service.

 

Crt er greit, men en 32" er da ikke akkurat noen ulempe å frakte til butikken. Helvete heller, jeg har dratt med meg en 22" crt skjerm og en hightower datamaskin alene ifra bergen til vikingeskipet med to bytter av bil/tog. Det var en ulempe, men å pakke en tv ned i en box også kjøre den/få noen til å kjøre den for deg/låne en bil og kjøre den er heller liten ulempe.

 

Somoftest der jeg jobber anbefaler vi kunden å prøve det selv, og tilbyr at vi kan hente den for kunden, men frakten til butikk må han selv betale, tilbake kan vi dekke. Slik blir vi begge enige om en delt kostnad.

Lenke til kommentar
Av høyere betydning:

JEG!

 

Av mindre betydning:

"Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren."

 

Praksis er at CRT over 29" og flat-tv over 32" er av vesentlig ulempe for kunde å bringe til butikk for service.

 

Crt er greit, men en 32" er da ikke akkurat noen ulempe å frakte til butikken. Helvete heller, jeg har dratt med meg en 22" crt skjerm og en hightower datamaskin alene ifra bergen til vikingeskipet med to bytter av bil/tog. Det var en ulempe, men å pakke en tv ned i en box også kjøre den/få noen til å kjøre den for deg/låne en bil og kjøre den er heller liten ulempe.

 

Somoftest der jeg jobber anbefaler vi kunden å prøve det selv, og tilbyr at vi kan hente den for kunden, men frakten til butikk må han selv betale, tilbake kan vi dekke. Slik blir vi begge enige om en delt kostnad.

 

Der jeg jobber får vi verkstedet (InfoCare) til å hente produktet hjemme hos kunden. Lite vits å ta produktet til butikken først for å få IC til å hente det der. IC leverer produktet tilbake til kunden etterpå. Frakten er selvfølgelig kostnadsfri for oss (butikken) og kunden. IC fakturerer produsenten.

Lenke til kommentar
Hvis det er sånn så kan jeg bare handle på Elkjøp neste gang. Siden det ikke er forskjell på servicen, tydeligvis.

TVen må inn til verksted uansett. Få snakket med noen på mandag, så ordner de service, sannsynligvis hos InfoCare, for deg. TVen vil da bli hentet hjemme hos deg.

 

Jeg har aldri skjønt poenget med at enkelte må krangle på at store produkter SKAL inn til butikken først, når det eneste butikken får gjort allikevel er å sende det videre til reparasjon. Ja, du har etter loven krav på å få levere det til butikk, men hva er poenget med å "stå på krava" bare for å gjøre ting vanskeligere og tregere?

Lenke til kommentar
Av høyere betydning:

JEG!

 

Av mindre betydning:

"Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren."

 

Praksis er at CRT over 29" og flat-tv over 32" er av vesentlig ulempe for kunde å bringe til butikk for service.

 

Crt er greit, men en 32" er da ikke akkurat noen ulempe å frakte til butikken. Helvete heller, jeg har dratt med meg en 22" crt skjerm og en hightower datamaskin alene ifra bergen til vikingeskipet med to bytter av bil/tog. Det var en ulempe, men å pakke en tv ned i en box også kjøre den/få noen til å kjøre den for deg/låne en bil og kjøre den er heller liten ulempe.

 

Somoftest der jeg jobber anbefaler vi kunden å prøve det selv, og tilbyr at vi kan hente den for kunden, men frakten til butikk må han selv betale, tilbake kan vi dekke. Slik blir vi begge enige om en delt kostnad.

 

Vel, hva du har greid og ikke greid er da vitterlig likegyldig. Du er ikke alle andre vel? :)

Får du ikke lånt bil, kjørt selv e.l. så skal faktisk avhjelp skje uten kostnad, ergo så må det betrakes som at det å hente enheten hos deg skal skje uten kostnad.

Lenke til kommentar

Alle seriøse butikker hjelper kunde med gratis transport av produkt i service-relaterte hendelser innenfor garanti/reklamasjonstid.

 

Loewe har egne autoriserte verksted. I ditt tilfelle (Oslo) vil dette være: Oslo Dalens Elektronikkservice 67 06 21 30

 

Det skal ikke være nødvendig å måtte kontakte dette verkstedet selv, men så lite behjelpelig som butikken er i dette tilfellet ville jeg vurdert det.

 

(Kilde: http://www.loewe.no/norway/pdf/Loewe%20ser...der%202007.pdf)

 

Jeg ville rett og slett sendt en klage på butikken til Loewe Norge. Dette tror jeg de ville likt dårlig ettersom de ønsker å fremstå som noe annet enn alle disse andre billige merkene.

 

Jeg innbilte meg at Loewe hadde 5 års garanti, men jeg finner ingen informasjon om dette, men uansett så er reklamasonstiden 5 år.

Lenke til kommentar
Alle seriøse butikker hjelper kunde med gratis transport av produkt i service-relaterte hendelser innenfor garanti/reklamasjonstid.

 

Loewe har egne autoriserte verksted. I ditt tilfelle (Oslo) vil dette være: Oslo Dalens Elektronikkservice 67 06 21 30

 

Det skal ikke være nødvendig å måtte kontakte dette verkstedet selv, men så lite behjelpelig som butikken er i dette tilfellet ville jeg vurdert det.

 

(Kilde: http://www.loewe.no/norway/pdf/Loewe%20ser...der%202007.pdf)

 

Jeg ville rett og slett sendt en klage på butikken til Loewe Norge. Dette tror jeg de ville likt dårlig ettersom de ønsker å fremstå som noe annet enn alle disse andre billige merkene.

 

Jeg innbilte meg at Loewe hadde 5 års garanti, men jeg finner ingen informasjon om dette, men uansett så er reklamasonstiden 5 år.

 

 

Jeg tror jeg ville ringt cablecom som importerer Loewe til Norge og forklart saken. Så lenge dette ikke er parallelimportert så vil de sannsynligvis være bakenforliggende salgsledd, og du kan da evt rette reklamasjonen mot de.

 

CableCom a.s

Østre Kullerød 5

3202 Sandefjord

Tlf: 33 48 33 48

Fax: 33 44 60 44

Lenke til kommentar

bjeffbjeff: linken din fungerte ikke.

 

Pga den fjompen på telefonen sa at garantien var på 2 år hadde jeg bare ca. 1 mnd igjen. Ikke sto det noe spesifikt på kvitteringen heller så jeg måtte bare ta det han sa for god fisk, og tok stasjonsvogn taxi med TV'en bort til dem. Angret i etterkant hvorfor jeg ikke var tøffere og forlanget henting.

 

Da jeg kom til butikken fikk jeg bekreftet at garantien var på 3 år (5 år reklamasjon) fordi det var en annen som sto i sjappa. Jeg syns det er litt lite på et såkalt bra merke, personlig. Men men..

 

Vi fikk testa feilen så det er bekreftet og de skulle frakte den hjem til meg tilbake når den er fiksa. (mager trøst: bedre enn ingen frakt)

 

Jeg håper ikke andre HIFI butikker er like ille som Kontrapunkt, for dette skal jo være spesialbutikker som er litt høyere i klassen.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...