ewso Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg bestilte en cd-spiller fra netonnet.no. Da jeg mottok denne fungerte den ikke, så jeg pakket den sammen og returnerte den etter å ha vært i kontakt med dem. Halvannen måned gikk uten at jeg fikk pengene i retur. Jeg sendte derfor en mail, hvor jeg lurte på hvor pengene ble av.... etter noen dager kom oppgjør for cd-spilleren. Frakten for å motta en defekt cd-spiller måtte jeg dekke, og også frakten for å returnere den. Så styr unna! Sikkert vel og greit når alt fungerer, men de takler overhodet ikke reklamasjoner. Ernst W. Olsen Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Du skal uansett ha dekket returfrakten. Mange nettbutikker som prøver seg på den, og ikke automatisk tilbakebetaler den. Ta kontakt med dem, og krev å få returfrakten dekket. Endret 27. september 2008 av lucky666 Lenke til kommentar
riroil Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Du skal uansett ha dekket returfrakten. Mange nettbutikker som prøver seg på den, og ikke automatisk tilbakebetaler den. Ta kontakt med dem, og krev å få returfrakten dekket. Husk at du da må sende kvittering for returfrakten. Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Ved mangel skal du ikke ha noen utgifter i forbindelse med heving eller avhjelp (retting/omlevering), det betyr at alle portoutgifter skal dekkes av selger. Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven): § 33. Erstatning Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av at tingen har en mangel. [...] § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. [...] Lenke til kommentar
ewso Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Du skal uansett ha dekket returfrakten. Mange nettbutikker som prøver seg på den, og ikke automatisk tilbakebetaler den. Ta kontakt med dem, og krev å få returfrakten dekket. Jeg kunne selvfølgelig fortsatt kranglinga med netonnet.no.... det gidder jeg ikke. Jeg bruker heller den tiden på nett for å advare andre mot dem. Dessuten; netonnet.no vet jo godt hva de belastet meg for frakt, så det er jo bare å returnere det beløpet. Jeg ba jo aldri dem om å dokumentere sine fraktkostnader.... eller? :-) Lenke til kommentar
riroil Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Nei, men det kreves jo kvittering som bilag til regnskapet. Det er faktisk et krav i flg norsk lov. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hmm... Når jeg har hatt retur hos en annen nettbutikk, så har jeg automatisk fått igjen frakta uten at jeg har lagt ved noen form for kvittering. Tror de bare tok samme sum på retur som prisen det var for dem å sende ut i første omgang. Ellers når nettbutikkene ikke gjør det så ringer jeg neste gang jeg bestiller for å få fri frakt. Handler egentlig kun hos de store, da jeg synes de er litt tryggere sånnsett. Har vært borti hvor tungvindt det kan bli om man prøver å spare en hundrelapp på å handle andre steder. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Her er ikke Netonnet alene. Jeg har opplevd dette med flere nettbutikker fordi om jeg har vedlagt kvittering på returporto. Det jeg har gjort da er å stå på mine krav så har alt ordnet seg til slutt. Dog er det nok mange som gjør som deg; ikke gidder å ta seg tiden til det. Det tjener de stort på, og derfor vil de fortsette med dette. Penger, penger, penger... husk de tre ordene så vet du hva en butikk baserer sine handlinger på. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Styr også unna netshop. de er meget flinke til å nekte RMA av hardware til pc. de kommer ofte med helt teite og dårlige argumenter. med andre ord, bruker du nok tid på det får du alle pengene igjen til slutt. men man vil jo helst ha en handel med mulighet for reklamasjon så smertefritt som mulig? Styr unna! Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 stemmer i på netshop, de leverte en pc med defekt strømforsyning , jeg har purret og purret (siden før sommerferien), men de nekter vist å svare, synd da totalkjøpet var på godt over 14000, og jeg ikke kommer til å handle hos dem flere ganger siden de ikke svarer på reklamasjoner. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 I slike "klagetråder" er det som regel bare de som har en grunn til å klage som ytrer seg, og da kan en tilfeldig leser fort sitte igjen med et inntrykk av at "10 av 10 kunder er misfornøyd med NetShops kundebehandling". Vel, jeg har alltid blitt godt behandlet av NetShop (og andre) ifm. retursaker, så bildet er ikke entydig negativt. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Selv har jeg også god erfaring med Netshop. Men de kunne godt svart på e-post. Har fortsatt tilgode og få et svar fra de. Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Kan også stille meg opp på listen over de som har blitt utsatt for ekstremt dårlig kundebehandling hos netshop. Jeg leverte inn en defekt maskin til dem i mai i år, de var ikke ferdig med å prosessere returen før i begynnelsen av september. Jeg kan ikke forstå hvordan det er mulig å behandle kunder så dårlig. Tror jeg ringte netshop over 30 ganger i løpet av denne perioden i et forsøk på å få ting i orden. Kjennetegnet med de fleste samtalene var at "juul" ( eller annen leder hos netshop måtte godkjenne returen og blah blah blah......) Fikk direktenummeret hans, men han tok selvsagt aldri telefonen da privatkunder ringte, og saken stagnerte ut i det uendelige. Enden på visen: ALDRI mer netshop, og en ekstremt misfornøyd kunde. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 I slike "klagetråder" er det som regel bare de som har en grunn til å klage som ytrer seg, og da kan en tilfeldig leser fort sitte igjen med et inntrykk av at "10 av 10 kunder er misfornøyd med NetShops kundebehandling". Vel, jeg har alltid blitt godt behandlet av NetShop (og andre) ifm. retursaker, så bildet er ikke entydig negativt. Jeg er av de som har fått behandlet returer hos netshop meget bra før, og meget dårlig nå i det senere. Netshop er ikke å kjenne igjen fra tidligere år, da de var en ener på kundebehandling. Ser dessverre ut som pila peker rett ned hos kundesenteret deres. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 jeg har positiv erfaring med netshop kundeservice. Bestilte en pc i deler, fikk et feilmerket hovedkort, ringte kundeservice og fikk ordnet opp i saken. Byttet hovedkortet dagen etter på hentelageret i oslo + betalte et lite mellomlegg da det hovedkortet jeg opprinnelig hadde bestilt ikke støttet prosessoren jeg kjøpte. Feilmerking kan skje hvor som helst, så at de ryddet opp så raskt gjør at jeg ikke ser noe negativt med kundebehandling hos netshop. just my 2 cents. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 I slike "klagetråder" er det som regel bare de som har en grunn til å klage som ytrer seg, og da kan en tilfeldig leser fort sitte igjen med et inntrykk av at "10 av 10 kunder er misfornøyd med NetShops kundebehandling". Vel, jeg har alltid blitt godt behandlet av NetShop (og andre) ifm. retursaker, så bildet er ikke entydig negativt. Jeg er av de som har fått behandlet returer hos netshop meget bra før, og meget dårlig nå i det senere. Netshop er ikke å kjenne igjen fra tidligere år, da de var en ener på kundebehandling. Ser dessverre ut som pila peker rett ned hos kundesenteret deres. Må si meg enig her. Vet ikke om de prøver seg eller har vikarer på returavdelingen for tiden, men da jeg tidligere i dag søkte retur på en to år gammel DVD-brenner som har daua fikk jeg kontant beskjed fra Netshop om at retur var avslått fordi garantitiden var ute. Jeg har da aldri nevnt garanti! Lenke til kommentar
pstub Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hvordan kunne denne saken som i utgangspunktet dreier seg om NetOnNet dreie over til å handle om Netshop??? Det er jo ikke samme i det hele tatt!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå