ipetter Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Mitt første "seriøse" forsøk på et blomsterbilde. Settingen er enkel: Man plukker opp en ferdigpakke roser på Rema 1000 (av alle steder) og drar med seg hjem, tenker "hmmmm... den må jeg prøve å ta bilde av" og drar frem sitt K10D. Bildet er tatt på terassebordet i lav kveldssol/halvskygge, med den sorte fleecejakka mi som bakgrunn. Uten stativ, desverre, så bildestabilisatoren måtte gjøre jobben her. Vær snille... Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Av en eller annen grunn trekkes blikket mitt mot den uskarpe rosa til høyre i bildet. Lenke til kommentar
odh Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Av en eller annen grunn trekkes blikket mitt mot den uskarpe rosa til høyre i bildet. Kan det være fordi den har mer luft rundt seg, mens den skarpe rosen nede til venstre blir "skjult" litt? Lenke til kommentar
ipetter Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Dere har nok rett begge to... Spørsmålet er om det er noe negativt, i en verden med sikkert en million bilder av rosa roser? Jeg vet ikke. Det eneste jeg vet er at når det kommer til å fotografere blomster har jeg lite vett på hva jeg driver med Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg er litt enig med at blikket raser mot blomsten til høyre. Samtidig var det ett eller annet her som gjorde at det ikke ble den standard, kjedelige blomsten som noen bare fant og tilfeldig tok bilde av uten å egentllig ha noen baktanker. Jeg veit ikke helt hva jeg synes faktisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå