Gå til innhold

Hjelp til Programmering /deler LCD.

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger hjelp til LCD programmering.

Har ikke vært borti det før.

Trenger hjelp til deler, komponenter slik at lcdpanelet kan lese av pumpehastighet, tempraturmåling, viftehastighet, CPU målinger og lignende.

Vist det er noen som kan være behjelpelig til å konstruere noe som virker, eller som kan gi detaljerte råd for det, så hadde jeg vært takknemlig for all hjelp.. :cry:

Siden det se ut til at det er vanskelig å få tak i LCD styringen til AQUACOMPUTER lenger. Ser ut til at Microplex har sluttet å ha det.

Tenker på en skjerm med 4 linjer 20 tegn med lysende siffer eller bakgrunnsbelysning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Hadde egentelig tenkt å kjøpe en LCD kontrollsystemer til AquaComputer

for å sjekke AC "aquastream XT pumpene.

Det skjekke med det er at man da bare kobler til ledningen til Panelet med en usb kabel, og kan da enkelt få mange opplusninger om kjøleeffekten som vanntemp,pumpehastighet osv..

Ellers hadde jeg tenkt en LCD panel bare for oversikt over hovedkortets ytelse, CPU tempratur, vifter osv...har iallefall lyst til å ha noe slikt med et program som kan brukes til...

Har bare ikke noe særlig peiling på slikt, så det hadde vært fint med litt hjelp av noen glupe hoder her på forumet..

Ellers har jeg et ASUS MAXIMUS EXSTREME hovedkort med LED poster, har kun en liten kontakt med 3 ledninger slik som viftekontakten. - Kansje det hadde vært mulig å koble det til en stor LCD skjerm.. :cry:

Så jeg trenger seriøst hjelp..

Har kontakter både til USB og Firewire internt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...