Gå til innhold

[Løst]HJELP, mistet sekken med pass og flybiletter i NY

Anbefalte innlegg

HJELP.

Nå sitter jeg på en net cafe på hotellet mitt i New York, Manhattan. Mistet sekken min der jeg hadde passet mitt og flybiletten min.

Jeg har pratet med politiet og hotellet der jeg bor, politiet skulle kontaktet hotellet hvis de fant noe. Vet ikke hva jeg skal gjøre, reiser imorgen kveld.

Hva bør jeg gjøre? Mistet mobil, visa og pengboka og reiseforsikrings beviset... HJELP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ringe den norske ambasaden sin krise tlf (202) 460-9825.

Eller du kan ringe den på (202) 333-6000 fra 9-4 på mandager til fredager.

Også må du kontakte flyselskapet og si at passet ditt er blitt stjålet og at om noen prøver å bruke billeten må de ringe politiet.

Du må nok dessverre være forberedt på å ikke reise hjem i morgen.

Lenke til kommentar

Skjønner at det ikke kan være så gøy. Du hadde jo alle pengene i sekken, så da må du jo ut fra hotellet i morgen?

Sjømannskirken er nok det du bør gjøre nå. Det er søndag i morgen så da er de garantert åpen pga gudstjeneste.

Har du noen form for legitimasjon? da kunne du gått til en utendlandsk bank og opprettet konto og fått noen du kjenner til å overføre penger.

Lenke til kommentar

Er vel ikke nødvendig med legitimasjon og konto for å få overført penger. Holder det ikke med en kode til en overføring til nærmeste western Union? http://www.westernunion.com/

Regner uansett med at western Unionikke har åpent før mandag. For reise trenger man antagelig også nødpass, er usikker på hvordan man får tak i det i utlandet i løpet av en helg.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Du bør også ringe til de du har reiseforsinring hos for å forklare situasjonen og få råd. Du vil antagelig ikke klare å reise i morgen, men få det ordnet neste uke. Det betyr ekstra utgifter som du antagelig kan få på reiseforsikringen, derfor er det veldig viktig å synke med deres nødtelefon så tidlig som mulig. De vil antagelig også kreve en kopi av anmeldelsen.

Husk også å ringe og sperre alle kredittkort som er mistet. Om du venter for lenge kan de sette seg på bakbeina.

Lenke til kommentar
Er vel ikke nødvendig med legitimasjon og konto for å få overført penger. Holder det ikke med en kode til en overføring til nærmeste western Union? http://www.westernunion.com/

Regner uansett med at western Unionikke har åpent før mandag. For reise trenger man antagelig også nødpass, er usikker på hvordan man får tak i det i utlandet i løpet av en helg.

Han finner nok Western Union sjapper som er åpne på søndager. WU kan man jo så å si finne i kebabsjapper. Men jeg mener man må ha med ID for å få pengene utbetalt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei alle sammen,

Jeg kom meg hjem til slutt, heldigvis var det en som fant passet mitt og leverte det i resepsjonen på hotellet. Og en ny flybilett fikk jeg utskrevet på flyplassen. Penger hadde jeg i safen på hotellet, tror jeg legger ifra meg sekken der neste gang også, hehe. Så jeg kom meg hjem med et fly som gikk 3 dager etter det jeg egentlig skulle ta, så nå er jeg endelig hjemme.

Takker for svar

Mvh Sindre

Endret av DonSindre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...