Runningback Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 HJELP. Nå sitter jeg på en net cafe på hotellet mitt i New York, Manhattan. Mistet sekken min der jeg hadde passet mitt og flybiletten min. Jeg har pratet med politiet og hotellet der jeg bor, politiet skulle kontaktet hotellet hvis de fant noe. Vet ikke hva jeg skal gjøre, reiser imorgen kveld. Hva bør jeg gjøre? Mistet mobil, visa og pengboka og reiseforsikrings beviset... HJELP Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Den norske ambasade evt sjømanskirken. De vil garantert hjelpe deg. http://www.kjerka.com/vigsel1.html ambasaden i washington. http://www.norway.org/norsk/Ambassaden/ambass.htm Endret 27. september 2008 av chris300 Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Den norske ambasade Ligger det en norsk ambasade i New York, ligger ikke den i Washington? Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Stemmer det. la ut link til deg under. sjømannskirken derimot er i new york og de vil ta deg inn i varmen og hjelpe deg. Regner med de har hjulpet normenn i nød en gang før... Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Ååååhh, den svir. =/ Føler med deg. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Du kan ringe den norske ambasaden sin krise tlf (202) 460-9825. Eller du kan ringe den på (202) 333-6000 fra 9-4 på mandager til fredager. Også må du kontakte flyselskapet og si at passet ditt er blitt stjålet og at om noen prøver å bruke billeten må de ringe politiet. Du må nok dessverre være forberedt på å ikke reise hjem i morgen. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Et par innlegg med off-topic er fjernet. Vennligst hold dere til trådens tema. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 La oss vite hva du finner ut da og evt om vi kan hjelpe deg med noe mer.... Ser for meg at du ikke har det så utrolig kult akkurat nå.... Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Dette er helt for J***ig... Har fått lånt en telefon og fått kontakt med den norske ambassade, venter på at de skal ringe tilbake. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Skjønner at det ikke kan være så gøy. Du hadde jo alle pengene i sekken, så da må du jo ut fra hotellet i morgen? Sjømannskirken er nok det du bør gjøre nå. Det er søndag i morgen så da er de garantert åpen pga gudstjeneste. Har du noen form for legitimasjon? da kunne du gått til en utendlandsk bank og opprettet konto og fått noen du kjenner til å overføre penger. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Er vel ikke nødvendig med legitimasjon og konto for å få overført penger. Holder det ikke med en kode til en overføring til nærmeste western Union? http://www.westernunion.com/ Regner uansett med at western Unionikke har åpent før mandag. For reise trenger man antagelig også nødpass, er usikker på hvordan man får tak i det i utlandet i løpet av en helg. Endret 27. september 2008 av robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Du bør også ringe til de du har reiseforsinring hos for å forklare situasjonen og få råd. Du vil antagelig ikke klare å reise i morgen, men få det ordnet neste uke. Det betyr ekstra utgifter som du antagelig kan få på reiseforsikringen, derfor er det veldig viktig å synke med deres nødtelefon så tidlig som mulig. De vil antagelig også kreve en kopi av anmeldelsen. Husk også å ringe og sperre alle kredittkort som er mistet. Om du venter for lenge kan de sette seg på bakbeina. Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Du kan kanskje ta kontakt med konsulatet i New York, vet de har eget passkontor, men om de utsteder pass tviler jeg litt på. Men det skader ikke å kontakte de. Adressen er 825 Third Avenue, 38th floor Tlf: (212) 421-7333 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hvordan går det der borte? Har du prata med ambasaden eller konsulatet? Håper at du får hjelp der ass. Hvordan får du mat osv? Du er kansje på den derre sjømannskirka? Hvis ikke så er i hvertfall alle velkommen til en kirke uansett Lenke til kommentar
NewGUY Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Er vel ikke nødvendig med legitimasjon og konto for å få overført penger. Holder det ikke med en kode til en overføring til nærmeste western Union? http://www.westernunion.com/ Regner uansett med at western Unionikke har åpent før mandag. For reise trenger man antagelig også nødpass, er usikker på hvordan man får tak i det i utlandet i løpet av en helg. Han finner nok Western Union sjapper som er åpne på søndager. WU kan man jo så å si finne i kebabsjapper. Men jeg mener man må ha med ID for å få pengene utbetalt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Angående flybillett er det jo null stress, såfremt han ikke har en gammeldags papirbillett. En e-ticket er "elektronisk", og "billetten" du printet ut selv er jo bare en reiserute. Du møter opp på flyplassen med et nødpass når du skal hjem, så "finner" de billetten din i sitt elektroniske system. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hvordan får man nødpass uten identifikasjonspapirer? Men hvem vet, kanskje han er på flyet nå Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hehe, trasig sak. Noen som vet hvordan dette gikk til slutt? Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Lurer også på hvordan dette endte opp. Ingen som kjenner DonSindre som vet da? Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Hei alle sammen, Jeg kom meg hjem til slutt, heldigvis var det en som fant passet mitt og leverte det i resepsjonen på hotellet. Og en ny flybilett fikk jeg utskrevet på flyplassen. Penger hadde jeg i safen på hotellet, tror jeg legger ifra meg sekken der neste gang også, hehe. Så jeg kom meg hjem med et fly som gikk 3 dager etter det jeg egentlig skulle ta, så nå er jeg endelig hjemme. Takker for svar Mvh Sindre Endret 30. oktober 2008 av DonSindre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå