Gjest eplekake-mannen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Av og til når jeg er statisk(f.eks foredrag på skolen eller mens jeg ser film) og plutselig få noe som føles som et elektrisk støt inne i hodet. I noen minutter før dette skjer og noen minutter etterpå er blir jeg bare mer og mer trøtt. Det er ekstremt skremmende, IOM at jeg ikke egentlig har kontroll over meg selv. Noen konkrete eksempler: Fredag forrige uke hadde jeg en matteprøve som jeg øvde skikkelig til. Altså øvde skikkelig som i satt bokstavelig talt hele dagen med matte(unntatt middag og do pauser, og kanskje totalt to timer fri spredt utover dagen. Ellers gjorde jeg matte eller kjørte/gjorde andre lekser eller noe annet psykisk krevende). Dette er forresten snakk om matte R2, det definitivt mest psykisk krevende faget i den norske videregående skolen. Etter prøva hadde jeg flere timer med forskjellige fag og var helt borte i hodet. På kvelden sovnet jeg som en stein. Jeg har hatt et par problemer med dama i det siste, og de har vært både psykisk og fysisk krevende. Dette har vært så krevende fordi hu viste seg å være en helt annen person enn den jeg trodde hu var, så jeg har måtte omstilt meg selv helt. Lørdag var jeg på fest og ble ganske full. Søndag bare gikk jeg rundt og kopa. Sovna også midt på dagen da, noe jeg ikke pleier å gjøre. Tirsdag hadde jeg teoriprøve på bil som jeg øvde på fra jeg kom hjem fra skolen på mandag til jeg la meg klokka 1 på natta. Tirsdag kveld hadde jeg innlevering i norsk som jeg jobba hele tirsdagen med. La meg 12. I norsk-timen klokka 8 på onsdag, så vi på Vildanden av Henrik Wergeland. Dette var svart-hvitt, og såklart særdeles tørt, så jeg ble logisk nok litt småtrøtt og gjespet litt. Etter ei stund merka jeg nevnte "støt" i hodet. Dette var såklart ekkelt, og jeg sovna for første gang i livet mitt på pulten. Onsdag ettermiddag og kveld hadde jeg fri og prøve å legge meg tidlig, men sovna ikke før 12. Torsdag jobba jeg hele kvelden med historieprøven på fredag, og var helt utkjørt da jeg la meg klokka 12. Etter historieprøva fikk jeg også støt i hodet. Sovna på pulten imellom prøva og timen etter. Nå er det da lørdag og etter noen timer på jobb, føler jeg meg ikke bra. Er trøtt som fy, og hadde tenkt til å drikke det bort og sove lenge og godt i morra og i ferien, men det ble ikke noe av turen ut i kveld. Så nå sitter jeg her og er frustrert, trøtt og irritert på en gang. Har utrolig lyst til å dra ut og ha det moro, men har ingen å være med, så blir nok dårlig med det. Spørsmålene som går igjen i hodet mitt er om jeg bare er alt for trøtt eller om jeg faktisk burde gjøre noe med dette? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Du er stressa, slapp av. Lenke til kommentar
Gjest eplekake-mannen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Har forresten hatt litt problemer med å få den opp i det siste også. Dama mi er faktisk det de fleste ville kategorisert som "babe", med slank kropp, fast og velforma rumpe, og store, faste pupper, og hu er i tillegg sexy, men jeg har ofte tatt meg i å ikke bli så alt for kåt. Irriterende, egentlig. Hvordan kan jeg klare å slappe av mer da? Har tinnitus, så er ikke så enkelt å "bare ligge der". Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Typiske stressymptomer du opplever, du er helt klart overarbeidet. Du må gjøre noe med dette. Her må du bruke fornuften til å foreta noen klare prioriteringer. Det er lov å være litt egoistisk i slike situasjoner. Et fint ord er energiøkonomisering. Bruk kreftene på det som er viktig, da snakker jeg ikke om babe'n, med mindre det er henne du skal ha til døden skiller dere ad. Glem forresten WD40, slike "smøremiddel" er ikke særlig oppbyggende. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har forresten hatt litt problemer med å få den opp i det siste også. Dama mi er faktisk det de fleste ville kategorisert som "babe", med slank kropp, fast og velforma rumpe, og store, faste pupper, og hu er i tillegg sexy, men jeg har ofte tatt meg i å ikke bli så alt for kåt. Irriterende, egentlig. Hvordan kan jeg klare å slappe av mer da? Har tinnitus, så er ikke så enkelt å "bare ligge der". Prøv Ginko Biloba. Søk på seredrin. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) . Endret 5. januar 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
Gjest eplekake-mannen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Her kjenner jeg meg litt igjen. En ting jeg har lagt merke til er at det tar litt tid før jeg "fokuserer" skikkelig på ting. Sitter jeg og leser, og skal se opp, kan det ta flere sekunder før jeg klarer å se skikkelig - dette på tross av at jeg har perfekt syk(iht øyelege). Jeg har også dårlig hukommelse. Jeg husker ikke hva som skjer på skolen neste uke. Jeg kan ikke timeplanen min enda(fikk den i august) og jeg husker ikke hva jeg gjorde på fredag eller før i uka som var. Det flaueste av alt er at jeg også har hatt problemer med å få den opp. Dama mi er faktisk dritfin. Fullfører 20/40-prinsippet, er 80C og veltrent. Veier vel 60 kg pga kraftig beinbygging. Hu er smart, pen og snill, men allikevel vil den ikke alltid opp. Det skal også veldig lite til før den "dør". Det rareste med det hele er at jeg ikke egentlig stresser så mye. Er naturlig smart, så trenger ikke å gjøre all verdens lekser for å gjøre det OK på skolen. Jeg kjører selv til og fra skolen, så har god tid om morgenen. Jeg legger meg i 11-01(vanligvis 12-01) tiden og står opp 7(starter 8, og det tar 15 min å kjøre). Jeg gjør ikke stort annet enn å sitte på rævva foran dataen resten av dagen. I blant rydder jeg litt, jeg trener så ofte jeg kan(er langt til treningsstudioet, så må kjøre dit. Men kan ikke kjøre moped på vinteren), jeg spiser halvveis sunt, og har relativt god helst(BMI på 25, tror jeg). Har også god selvtillit og venner(noen få, og mange færre enn før) som jeg kan være med. Det er dog dama mi jeg er mest med... Ang. det med stress, så er nok den værste faktoren i livet mitt faren min. Han er noe så inni helvetes irriterende, og i blant får jeg lyst til å bare denge dritten ut av han(selv om jeg aldri har skada noen i hele mitt liv). Jeg er sterkere enn han, så jeg veit at jeg kunne tatt han. For å si det sånn, så er mine 80 kg muskler bedre enn hans 80 kg fett. En annen kilde til stress er såklart dama, iom at vi har hatt diverse problemer(begge var utro), og at jeg sliter litt på vennefronten. Dette skyldes forøvrig at alle andre er 18, og det er ikke jeg. Derfor har jeg hverken bil eller mulighet til å bli med på byen. Er forøvrig snart 18, og skal få mange damer og venner i russetida ^^. Disse pillegreiene dere snakker om - er det noe man får på resept? Vil helst bli bedre og få mer energi, men risikerer ikke skumle medisiner. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) . Endret 5. januar 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Er dette noe man tar daglig? Jeg kunne også vært interessert i noe sånt Hjelper det mot konsentrasjonsproblemer også? EDIT: Ikke til å få den opp, men for hukommelsen. Endret 19. oktober 2008 av conflict Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Må faen meg prøve stoffet. Ginkgo Biloba. Vanlig helsekostbutikk? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ifølge google er det tydeligvis sånn. Blir kjøpt i morgen Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) . Endret 5. januar 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
Bonselo Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Minnar om noko eg hadde før, var hjå nevrolog og fekk konstatert sub-migrene. Dette var omlag eit år før eg fekk vanlig migrene. Kan vere ein idè å gå te lege? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå