Sono Juventino Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Heisann Vår midtbanespiller Mohammed Sissoko feirer for tiden Ramadan, men det er jo langt fra optimalt å ikke kunne spise mellom soloppgang og solnedgang for en profesjonell fotballspiller. Har lest litt om Ramadan og ettersom jeg har forstått er Ramadan over på forskjellige datoer hvert år. Når er Ramadan over i år? Vil forresten legge til at jeg ikke har noe i mot tradisjonen og respekterer den fullt ut. Jeg er bare nysjerrig. Takker for svar. Endret 27. september 2008 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Det kan umulig være sunt å faste slik. http://answers.yahoo.com/question/index;_y...22195858AAgow0F for øvrig Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Tja. Det er mye som ikke er sunt. Så lenge det er en religiøs tradisjon og ikke kulturelt betinget synes jeg vi burde respektere det. Håper noen kunne gitt meg en dato, for er ikke spesielt inne i når det er fullmåne. Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hvorfor skulle vi ikke respektere det om det kun var kulturelt betinget? Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Religion har så absolutt ingen universell rett på respekt. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Så lenge det ikke strider mot menneskerettighetene, så har det vel i grunn det? Flammekaster: Har vel egentlig ikke noe godt svar til deg... Du får filosofere på det....... Lenke til kommentar
Juden Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 I år så varer det fra 21.08.09 - 19.09.09 Lenke til kommentar
Erman Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Dersom Mosikoko kombinerer fasting med fotballspilll har han kun seg selv å takke. Det er fastsatt i Islam at personer som er syke, gravide, som utøver tungt arbeid etc. kan slippe å faste evt. utsette fastedagen. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Så lenge det ikke strider mot menneskerettighetene, så har det vel i grunn det? Dette er en kommentar til Skuggas innlegg, hvis jeg ikke tar feil? Så alt som ikke strider mot menneskerettighetene har "rett" på respekt? Så hvis jeg hver fredag tar på meg klovnesko og alpelue mens jeg sjonglerer sykkeldekk og taler: "Samer har morsomme klær og jeg håper at en Leopard ikke kommer og spiser meg ikveld", ved solnedgang, så sier du: Jeg respekterer det der? Bare fordi det ikke strider mot menneskerettighetene? Jeg respekterer folks rett til å gjøre hva de vil, men det betyr ikke at jeg nødvendigvis respekterer dêt de måtte finne på å gjøre. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Det kan umulig være sunt å faste slik.http://answers.yahoo.com/question/index;_y...22195858AAgow0F for øvrig Å faste har sine fordeler rent fysiologisk, hvor mye er heftig diskutert. Uansett så er det vel omtrent kun de luthersk-evangeliske kirkene som ikke har en eller annen form for fasterutiner. Selv tar jeg en tredagers engang i blant. Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Så lenge det er en religiøs tradisjon og ikke kulturelt betinget synes jeg vi burde respektere det. Newsflash: Alle religiøse tradisjoner er kulturelt betinget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå