Inaktivbruker_101125 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) God dag. Da har det seg at jeg driver å lager et program i Delphi som åpner en tekst fil og viser første linjen i tekstfilen. Da kan jeg trykke på ENTER eller en av piltastene som er i programmet for å gå til neste / eller forrige linje og programmet viser linjen i tekst boksen. Dette funker som en sjarm - bare det at jeg skulle gjerne fått som output HVOR mange linjer det er i tekst filen. Dette aner jeg ikke hvordan jeg gjør i Delphi - så om noen vet hvordan man gjør dette, hadde det vært veldig fint. Det kan gjerne være C++/C/Delphi/VB osv. det har ikke mye å si, bare at det finner ut hvor mange linjer det er i tekst filen (så det kommer som output hvor mange linjer det er (som integer)). Det var derfor jeg tok denne i Generell/annen programmering, fordi det har ikke noe å si hva slags språk dette kan bli laget i. Takker så mye for svar og håper dere forstår - mvh H_H_N EDIT: Løst! Endret 27. september 2008 av H_H_N Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Sist gang jeg laga noe lignende i delphi så kjørt jeg gjennom fila og telte antall linjer. Med mindre filen din er veldig veldig stor så er det ikke noe problem. Jeg er ikke noen ekspert i delphi, men jeg brukte litt tid på å lete. Lykke til, Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Sist gang jeg laga noe lignende i delphi så kjørt jeg gjennom fila og telte antall linjer.Med mindre filen din er veldig veldig stor så er det ikke noe problem. Jeg er ikke noen ekspert i delphi, men jeg brukte litt tid på å lete. Lykke til, Hm..ikke dum den der! Takker for forslaget - skal se om jeg får greid å gjøre noe sånt. Men fortsett å kom med svar folkens :-) EDIT: Yay, fikk det til Takker så mye for hjelp, Giddion. Det hjalp virkelig. Endret 27. september 2008 av H_H_N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå