simen_k Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jegeren gjør seg klar for å jakte. Sakte smyger han seg over ulempet terreng med et skarpt blikk og et fast men samtidig lurt smil om munnen. En forandring i hjerterytmen, pust og konsentrasjon. Han gjør seg klar for å hive seg over byttet som en tiger uten hemning og samvittighet. Bare det at tigeren er min feige kat, aka Tigergutt og byttet er en spissmus utenfor trappen hjemme. Who figures Idéen om å ta et bilde av katten kom av Ingardj's post forleden av en tilsynelatende lat katt på sofaen. Da ble jeg fristet til å ta bilde av min egen katt. Takk Uansett, her er resultatet: Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Tett, fint utsnitt med god skarphet. Refleksjonen i øyet er med på å heve bildet. Sigma 150 2.8 ?? Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Takk for raskt svar Dette er tatt med 50mm faktisk. Har brukt 12mm mellomring for å komme nære nok. Selv er jeg litt usikker på lufta mellom snuten og kanten av bildet, men. Ja. Derfor jeg postet det Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Øyet som er skarpt er nesten mitt i bildet, mulig du skulle trekte det litt mer ut i kanten, ref: Rule of thirds. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Veldig fint! Liker at du er så nære. Ser ut som om katta reflekterer over noe Utrolig skarpt. Har du brukt stativ kanskje? Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Takk for tips ok67! Tredeling som du sier hadde vært optimalt, men som de fleste andre katter på bare et halvt år, så har de en tendens til å stå rolig i akkurat et nanosekund, så det var for vanskelig. Dette var det eneste av sikkert 30 bilder som i det hele tatt ble noe Ingardj: Har ikke brukt stativ, nei. Jeg måtte løpe som en gal etter pusen for å i det hele tatt få han inn i søkreren. Jeg hadde godt med lys, så det gikk greit uten. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Du har oppfinnsomhet til å komme med noe nytt med et såpass mye benyttet motiv, og har fått noe interessant som resultat. Bra jobbet. Hvor beskjæringen skal være er neimen ikke godt å si, dette fungere kanskje like bra som noe. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Takk for komplimentet, k.n.b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå