PyrionZ Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Tok noen bilder av diverse småting jeg fant i dag. Satt og lekte meg med forskjellige lukkertider osv, og de bildene jeg synes ble best er disse: Ingen er rediggert, bare croppa. Takker for svar; ) Tips til noe jeg kan gjøre/kunne ha gjort? Endret 27. september 2008 av -pyrion- Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Heisann! Helt greie bilder. Jeg hadde blitt enda mer glad om du hadde brukt litt flere lyskilder ( ett over, ett bak, og ett litt fra siden). Da hadde du fått litt mer liv i det, samt fjernet den harde skyggen under objektene. Du kan evt bruke et stort ark mellom blitsen/lyset som kommer ovenfra og motivet (hvis du da ikke har en soft box ) for å få en mykere skygge under. Håper du ble klokere EDIT: undereksponert? Endret 27. september 2008 av Milt Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Er litt treg i dag, så kan du si meg hva undereskponert betyr?: p Endret 27. september 2008 av -pyrion- Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Undereksponert betyr at eksponeringstiden er for kort i forhold til lysåpneren. Altså at bildet rett og slett blir for mørkt i forhold til faktiske lysforhold. Hvis du forlenger lukkertiden din med et par steg, så kanskje vi får mer lys og dermed mer detaljer i de mørke områdene. Pass på at du ikke har for lang eksponering slik at det blir overeksponert. Da vil store deler av bildet bli utbrent. Bakgrunnen blir noe gul etter valg av hvitbalanse. Jeg regner med at det skal være hvit bakgrunn. Så det er mulig du må bruke en kjøligere hvitbalanse. Men prøv det første jeg skrev og se resultatet før du gjør noe mer Håper jeg ikke forklarer alt for kronglete her Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Da skjønner jeg det; p Prøvde mange tider osv, så har mange forskjellige, men glemte jo å prøve å ta det beste bildet med de andre innstillingene: p Da har jeg redigert bildet av bilen bittelitt, og fikk det lysere uten at det blir stygt. Ble det bedre nå? Er ikke så veldig flink til å fotografere, så redigering må jeg regne med å få til, så da lurer jeg på hva dere synes; ) Endret 22. oktober 2008 av cyclo Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Dette ble straks bedre pyron Sett at du hadde en soft box for å jevne ut skyggene under bildet, så hadde det blitt optimalt. Eller som jeg har gjort; bare mekket selv med papp og store ark av papir. Er ikke noe særlig flink til sånne type bilder selv, men jeg veit sånn sett hva jeg synes ser bra ut alikevel. Godt jobbet Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Nå har jeg herja enda mer i PS, og fått jevna ut skyggene. Men vet ikke om det ble for mye, så det er opp til dere!: p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå