Gå til innhold

Prest vraket på grunn av hudfarge

Anbefalte innlegg

Dette er noen kålhoder som er i mot innvandring som tror de kan ta dette ut på folk med annen hudfarge på gata isteden for å ta den diskusjonen politisk... Dessverre.... Greit å gå på de som ikke kan ta igjen ikke sant?

Å dømme en hel bygd basert på utsagn fra enkeltindivider er ikke korrekt. F. eks. det finnes sikkert flere individer i Oslo som har noe imot homofili, men jeg kan ikke si at Oslo er en homo fobisk og hetsende metropol.

Hvis du har noe imot enkeltindivider som dømmer andre så hjelper det absolutt ikke å dømme andre selv.

En av grunnene til at folk med rasistiske meninger benytter seg av vold er fordi de ikke har noen spesiell form å ytre sine meninger på. De har ikke et eget parti, og å gi dem et er ikke et alternativ. Å gi dem mer makt er ikke til fordel for likestilling av mennesker. Det Norge må gjøre er å arbeide imot rasisme.

Rasister finner du i hele landet, men det gjør ikke hele landet rasistisk.

Ja, men det har kanskje noe med at så fort du IKKE er for den ville og uhemmede innvandringen vi har her i landet så blir du stemplet, grovt sett og veldig ofte, som en rasist! Jeg har vært i mange diskusjoner jeg der jeg har sagt at jeg godt kunne tenke meg en liten annen vinkel på dagens innvandring og veldig ofte har jeg blitt stemplet som rasist pga dette. Men hva er en rasist? Er det en som tror at hud farge har noe å si på menneskers IQ og derfor, som følge av det, tror bedre om seg selv enn folk med annen hudfarge eller er det en som ser at folk som har bodd i dette landet i 25 år og fremdeles ikke kan norks fordi integrerings politikken er på trynet? Jeg er IKKE rasist, jeg har ikke en dritt i mot folk selv om de har annen hudfarge, det jeg er i mot er integrering som ikke virker og unnfallenheten vi her i landet har for å kreve noe tilbake. Det er ikke for mye forlangt at de som skal bo her må rette seg etter våre lover er det vel? Men skal de det må de jo nødvendigvis lære seg dem da og det er her det svikter. Vi drar bare en masse mennesker inn og lar dem så seile sin egen sjø og vi ser fruktene av dette i våre store byer allerede og verre blir det...

Men dette er off topic så det holder... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er noen kålhoder som er i mot innvandring som tror de kan ta dette ut på folk med annen hudfarge på gata isteden for å ta den diskusjonen politisk... Dessverre.... Greit å gå på de som ikke kan ta igjen ikke sant?

Hæ? Jeg er ikke nødt til å gå den politiske vei for å nekte en neger å holde min begravelsesseremoni! Det er opp til hver enkelt! Han er en serviceyter, han må bøye seg for etterspørselen, uansett etikken til markedet.

Uansett yrke så er dette uakseptabelt.

Rasisme er et onde og er somregel et sørgelig resultat av ignoranse, fremmedfrykt og muligens noe inngrodde dogmer vedrørende mennesker med annen hudfarge.

Tragisk.

Det er ikke uakseptabelt, det er helt stuerent å velge hvem som skal stå for begravelsen utifra egne kriterier.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Uansett yrke så er dette uakseptabelt.

Rasisme er et onde og er somregel et sørgelig resultat av ignoranse, fremmedfrykt og muligens noe inngrodde dogmer vedrørende mennesker med annen hudfarge.

Tragisk.

Det er ikke uakseptabelt, det er helt stuerent å velge hvem som skal stå for begravelsen utifra egne kriterier.

Det som er uakseptabelt er det rasistiske aspektet.

Om en ikke liker noen pga. hudfargen har en et meget stort kunnskapshull hva gener og avstamming angår.

Det mest fantastiske her er jo at disse menneskene totalt har glemt at de i kirken tilber en "svarsmusket, krokneset jøde". Ikke bare er de rasister, inkonsekvente er de også, du skal se at mange av dem også er antisemitter, noe som bare øker ARRRGGHHH! verdien i oppførselen, hehe :D

Lenke til kommentar

Om en ikke liker noen pga. hudfargen har en et meget stort kunnskapshull hva gener og avstamming angår.

Det mest fantastiske her er jo at disse menneskene totalt har glemt at de i kirken tilber en "svarsmusket, krokneset jøde". Ikke bare er de rasister, inkonsekvente er de også, du skal se at mange av dem også er antisemitter, noe som bare øker ARRRGGHHH! verdien i oppførselen, hehe :D

Men jeg tenker som så at når et familiemedlem dør så bør de rundt få bestemme hvilken person som skal holde seremonien. De burde bestemme utifra egne kriterier, om det er etnisitet, religiøs overbevisning, kjønn eller alt annet som ikke skal diskrimineres mot. Dette må respekteres, på lik linje med at man kan nekte hvem som helst inngang til eget hjem for eksempel.

Jeg kan si at ingen semitter har lov til komme inn i mitt hjem. Det blir isåfall mitt valg, samme burde det være med begravelser.

Så er de kristne ekstremt inkonsekvente, de vil både ha Jesus og mobbe afrikanere samtidig...

Lenke til kommentar

Men jeg tenker som så at når et familiemedlem dør så bør de rundt få bestemme hvilken person som skal holde seremonien. De burde bestemme utifra egne kriterier, om det er etnisitet, religiøs overbevisning, kjønn eller alt annet som ikke skal diskrimineres mot. Dette må respekteres, på lik linje med at man kan nekte hvem som helst inngang til eget hjem for eksempel.

Jeg kan si at ingen semitter har lov til komme inn i mitt hjem. Det blir isåfall mitt valg, samme burde det være med begravelser.

Så er de kristne ekstremt inkonsekvente, de vil både ha Jesus og mobbe afrikanere samtidig...

Skjønner hva du mener, men i praksis er denne type ønsker kun et resultat av ignoranse. Om en ikke mener afrikanere, indere kinesere eller russere er bra nok er det fint lite en vet om de faktiske forhold hva mennesker angår - vi er tross alt individer som sorterer under samme art.

-Men hva kan en forvente seg av apekatter egentlig, vår arv og tendenser til tribalisme skinner altfor tydelig gjennom her, hehe ;)

Lenke til kommentar
-Men hva kan en forvente seg av apekatter egentlig, vår arv og tendenser til tribalisme skinner altfor tydelig gjennom her, hehe ;)

Å foretrekke en av sitt eget folk er helt naturlig. Ser du på de værste fengslene i USA er det kun hudfarge som gjelder for de innsatte. Dette er mennesker i en svært primitiv situasjon, og uansett hvordan livet var utenfor er ditt eneste håp innenfor å holde deg med de av samme etnisitet. Det er naturlig og gjelder for alle mennesker, det gjelder også for mange flokkdyr.

Lenke til kommentar

Å foretrekke en av sitt eget folk er helt naturlig. Ser du på de værste fengslene i USA er det kun hudfarge som gjelder for de innsatte. Dette er mennesker i en svært primitiv situasjon, og uansett hvordan livet var utenfor er ditt eneste håp innenfor å holde deg med de av samme etnisitet. Det er naturlig og gjelder for alle mennesker, det gjelder også for mange flokkdyr.

Jepp, det er det jeg sikter til over med tribalisme.

Poenget er at en må lære seg å forstå dette, se sammenhengen og dermed gjenkjenne det som det det er; en evolusjonær rest av vår apenatur som går på tvers av samfunnsnormer og hindrer oss i vår utvikling som art.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...