Mørbradbiff Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Heisann. Jeg kjøpte meg en boks Guinnes. Men når jeg skulle legge den i kjøleskapet, hørte jeg noe som skranglet inni. Altså, det er noe inni ølboksen bortsett fra ølle selv. La oss gjøre en lek uta dette. Det er om og gjette rett. Så hva er inni boksen? Jeg åpner boksen om noen dager. En vinner blir kåret. Men han vinner ingen ting. Endret 27. september 2008 av Navitas87 Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 En ølkork! Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) EDIT: My bad, trodde du faktisk ville vite hva det var, skjønte ikke at det var en lek. Jeg tror det er en lett brukt analkule. Originalt innlegg: Det er en liten hvit plastkule, som har som funksjon å begrense skumming ved helling. Den er hul. Endret 27. september 2008 av Alinoe Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Pærle, diamant, ring, gull eller noe en ansatt har mistet oppi Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 En sånn metallring som sitter oppå bokser for at de kan åpnes. Eventuelt det Alinoe sa Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Gleder meg.. Åpnet enda? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hva er dette for en tulletråd? Det er som Alinoe skriver, en liten plastkule. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Da Alinoe fortalte hva det var så forsto jeg at det skulle være noe i boksen. Trodde det var et fremmedlegemed. Så jeg åpnet og drakk den med en gang. Det var ei kule som skulle holde skummet i sjakk når man helder. Btw: Det var en pussig smak på ølla. Men den funka! Lenke til kommentar
xersess Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hehe! Desverre skal det være ein kule der, men kos deg med ein fantastisk god øl Lenke til kommentar
Thend Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Noobs. Den kula i ølboksen inneholder øl under veldig høyt trykk. Den har et bittelite hull i seg. Så lenge ølboksen ikke er åpnet, så holder ølet seg i kula. Når boksen blir åpnet, senkes trykket i boksen slik at trykket i kula blir høyere på innsiden enn på utsiden. Ølet i kula skyter da ut gjennom det lille hullet som en geysir og pisker opp ølet til å generere luft og skum. Kilde Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Va? Ei kule? Den er da ikke små dermed. Så alle de 4 boksene innholder en kule hver eller? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Nei, du må ta den ut av den tomme boksen og putte den i den neste for å få samme effekt. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 http://recipes.howstuffworks.com/question446.htm Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Nei, du må ta den ut av den tomme boksen og putte den i den neste for å få samme effekt. lol du kødder? Lenke til kommentar
nls Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 det er alltid vanskelig å formidle ironi over et skriftlig medium.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ja, det var helt umulig å se at det var ironisk. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Sengetid for denne tråden eller? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Nei, du må ta den ut av den tomme boksen og putte den i den neste for å få samme effekt. lol du kødder? Ja det var vanskelig og ta den. Som det står på howstuffworks: Nitrogenet som blir adda til øllet kondenseres/tvinges/ellerno i kulen. Det er ikke inni kulen fra starten av. Just before the can is sealed a small shot of liquid nitrogen is added to the beer. This liquid nitrogen evaporates during the rest of the canning process and pressurizes the can. As the pressure increases in the can, beer is slowly forced into the sphere through the hole, compressing the nitrogen inside the sphere. When you open the can, the pressure inside immediately drops, the compressed gas inside the sphere quickly forces the beer out through the tiny hole into the can. As the beer rushes through the tiny hole, this agitation causes the CO2 that is dissolved in the beer to form tiny bubbles that rise to the surface of the beer. These bubbles help form the head. Endret 30. september 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Nei, du må ta den ut av den tomme boksen og putte den i den neste for å få samme effekt. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå