Gå til innhold

Sette opp en counter-strike-server =)

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å sette opp en counter-strike dedicated server. Har en del spørsmål anngående dette. Det jeg lurer på er hvor stor hastighet man egentlig burde ha for at det skal kunne være 6-10 stk innpå med ping under 100. Lurer også på hva slags opperativsystem jeg burde kjøre. Er det stor forskjell mellom opperativsystemene? Jeg kjører windows xp pro og lurer på om det er grunn til å bytte. Linja mi er i dag 768/128 men jeg har tenkt å bytte til 1024/256.

Finnes det noen gode guider på nettet om hvordan man setter opp en slik server slik at andre kan være admin og kjøre kommandoer i console?

Jeg har 512 ddr ram og en xp 1800+.

Håper på gode og seriøse svar :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10 stykk skulle gå fint på en 1Mb/1Mb linje...

Har hatt over 10 på min SDSL linje og det har gått fint.

Mener jeg leste noe om at jolt/bw og andre beregnet ca 800-900Kb for en server, men det var en stund siden, og nå i disse bredbåndstider, så tror jeg nok 1Mb opp til 1.5Mb er et fornuftig tall for 16 personer eller så...

Hvis du ønsker å teste dette, så kan du finne 15-16 frivillige, så skal jeg sette opp serveren min (tar 10 minutter) så kan dere jo teste på en 1Mb/1Mb linje hvordan det funker

Lenke til kommentar
Jeg har 1mbit SDSL fra catch og jeg kan si deg at 1mbit holder ikke hvis du skal spille 5mot5, altså 10 personer. Da begynner det å lagge.

2mot2 går helt greit.

Hmm, litt merkelig, da jeg bestemt mener jeg hadde 14/16 personer på min server som spilte NS (half-life mod) uten at noen klagde på lag.

Men det er jo mulig at det var tilfeldig, eller at det er/var en kombinasjon med hva som kjører serveren (i mitt tilfelle en Dual P3-1.13Ghz med linux)

Lenke til kommentar

jeg har kjørt cs server på 256k ut linje før det går fint med opp til 8 spillere hvis man legger in badwidth controll på cs servern.

da ligger så og si alle med runt 60-80 i ping, jeg kjøre nå med 1 mb sdsl

og kjører helt fint med 20 spillerer inne.

du burde sjekke ut ..

http://server.counter-strike.net (cs filer og config)

http://www.unitedadmins.com (masse tilegs saker/statsme/hlstats/cheatingdeath osv)

http://www.adminmod.org (admin script som lar deg gi andre controll (via won id , nick , ip) + passord , sån at de kan administrere på severn din)

Jeg har 1mbit SDSL fra catch og jeg kan si deg at 1mbit holder ikke hvis du skal spille 5mot5, altså 10 personer. Da begynner det å lagge.
Da suger du på og sette opp server hehe.sorry men ikke stykt ment
Lenke til kommentar
Da suger du på og sette opp server hehe.sorry men ikke stykt ment

HAhaha... Ja mulig det.. Har ikke akkurat kjempe erfaring innen det å sette opp CS servere. Men, det har vel litt å si hvis jeg spiller på den serveren jeg creater på min maskin ( dedicated ) ..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

2mot2 går helt greit.

Dette kan jeg avkrefte.

Har selv 1mb SDSL fra catch, og har i den siste uken kjørt en server med 16 stykker på, der alle har hatt under 100ms i ping, og da har mange fra england vært tilkoblet. Det har ikke vært en eneste person som har klaget på ping.

Dog så har jeg en forholdsvis kraftig maskin som står som server. (dual P3 1.13Ghz som kjører linux)

Lenke til kommentar

"Har selv 1mb SDSL fra catch, og har i den siste uken kjørt en server med 16 stykker på, der alle har hatt under 100ms i ping, og da har mange fra england vært tilkoblet. Det har ikke vært en eneste person som har klaget på ping. "

Da er ikke de folka du speller med kresne når det gjelder ping.. personlig så gidder jeg ikke spille på en server som har no særlig mer 40-50..

Lenke til kommentar
"Har selv 1mb SDSL fra catch, og har i den siste uken kjørt en server med 16 stykker på, der alle har hatt under 100ms i ping, og da har mange fra england vært tilkoblet. Det har ikke vært en eneste person som har klaget på ping. "  

Da er ikke de folka du speller med kresne når det gjelder ping.. personlig så gidder jeg ikke spille på en server som har no særlig mer 40-50..

Jeg sa under 100 ping, siden det var "kravet" til fyren som kom med den orginale postinga.

Ping vil jo være helt avhenging av hvilken linje klienten har, men for å si det på en annen måte.

Det at 16 stykker var på serveren, påvirket ikke ping til den første som koblet seg til. Og det at folk fra england har ca 50-70ms ping ingame, er bra, og de fleste andre lå på 30-40ms ping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...