slogum Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg har lyst til å sette opp en counter-strike dedicated server. Har en del spørsmål anngående dette. Det jeg lurer på er hvor stor hastighet man egentlig burde ha for at det skal kunne være 6-10 stk innpå med ping under 100. Lurer også på hva slags opperativsystem jeg burde kjøre. Er det stor forskjell mellom opperativsystemene? Jeg kjører windows xp pro og lurer på om det er grunn til å bytte. Linja mi er i dag 768/128 men jeg har tenkt å bytte til 1024/256. Finnes det noen gode guider på nettet om hvordan man setter opp en slik server slik at andre kan være admin og kjøre kommandoer i console? Jeg har 512 ddr ram og en xp 1800+. Håper på gode og seriøse svar :wink: Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 http://server.counter-strike.net Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Selv om du oppgrader linjen din, vil den være for treig til at 10stk skal få spille under "normale omstendigheter". Har selv 1024512, og 10 blir altfor mye. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 upload på linja blir vel mer viktig en downloaden? siden det går mer ut.. skal du ha 10 stk på servern burde du vel vertfall ha 1 mbit ut.. er ikke helt sikker på det men.. desto mer desto bedre Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 upload på linja blir vel mer viktig en downloaden? siden det går mer ut.. skal du ha 10 stk på servern burde du vel vertfall ha 1 mbit ut.. er ikke helt sikker på det men.. desto mer desto bedre hørtes riktig ut Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 10 stykk skulle gå fint på en 1Mb/1Mb linje... Har hatt over 10 på min SDSL linje og det har gått fint. Mener jeg leste noe om at jolt/bw og andre beregnet ca 800-900Kb for en server, men det var en stund siden, og nå i disse bredbåndstider, så tror jeg nok 1Mb opp til 1.5Mb er et fornuftig tall for 16 personer eller så... Hvis du ønsker å teste dette, så kan du finne 15-16 frivillige, så skal jeg sette opp serveren min (tar 10 minutter) så kan dere jo teste på en 1Mb/1Mb linje hvordan det funker Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Foreslår at du legger inn statsme, adminmod, metamod. Disse kan du adme serveren ganske bra med. Du kan sjekke hvordan ting blir hvis du gjør dette på min server. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 lagger ikke disse serveren bare enda mer da? Lenke til kommentar
chma Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Båndbredde kan man nesten aldri få nok av, heller ikke minne. SDSL er velå anbefale, da burde det gå veldig fint teoretisk da... på en linje med 256 opp kan du vel presse inn max5 spillere.... Lenke til kommentar
danandre Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg har 1mbit SDSL fra catch og jeg kan si deg at 1mbit holder ikke hvis du skal spille 5mot5, altså 10 personer. Da begynner det å lagge. 2mot2 går helt greit. Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg har 1mbit SDSL fra catch og jeg kan si deg at 1mbit holder ikke hvis du skal spille 5mot5, altså 10 personer. Da begynner det å lagge. 2mot2 går helt greit. Hmm, litt merkelig, da jeg bestemt mener jeg hadde 14/16 personer på min server som spilte NS (half-life mod) uten at noen klagde på lag. Men det er jo mulig at det var tilfeldig, eller at det er/var en kombinasjon med hva som kjører serveren (i mitt tilfelle en Dual P3-1.13Ghz med linux) Lenke til kommentar
danandre Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Heh, ja altså det kan ha noe å si at jeg spille samtidig som jeg hoster ? + at jeg kjører windows... Lenke til kommentar
Thrain Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 jeg har kjørt cs server på 256k ut linje før det går fint med opp til 8 spillere hvis man legger in badwidth controll på cs servern. da ligger så og si alle med runt 60-80 i ping, jeg kjøre nå med 1 mb sdsl og kjører helt fint med 20 spillerer inne. du burde sjekke ut .. http://server.counter-strike.net (cs filer og config) http://www.unitedadmins.com (masse tilegs saker/statsme/hlstats/cheatingdeath osv) http://www.adminmod.org (admin script som lar deg gi andre controll (via won id , nick , ip) + passord , sån at de kan administrere på severn din) Jeg har 1mbit SDSL fra catch og jeg kan si deg at 1mbit holder ikke hvis du skal spille 5mot5, altså 10 personer. Da begynner det å lagge. Da suger du på og sette opp server hehe.sorry men ikke stykt ment Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Nyere versjoner krever mer bandwidth. Jeg ville HVERTFALL regna 100kbps pr spiller opp og ned. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 på http://server.counter-strike.net står det at det går fint med en 512linje (ut) med 10 players, jeg har 128mb ut og har hatt 5 cs spillere på min mini server(bare for og øve taccs) det gikk helt fint folka hadde rundt 60 i ping.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Nyere versjoner krever mer bandwidth. Jeg ville HVERTFALL regna 100kbps pr spiller opp og ned. 100k pr. person? Lenke til kommentar
danandre Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Da suger du på og sette opp server hehe.sorry men ikke stykt ment HAhaha... Ja mulig det.. Har ikke akkurat kjempe erfaring innen det å sette opp CS servere. Men, det har vel litt å si hvis jeg spiller på den serveren jeg creater på min maskin ( dedicated ) .. Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg har 1mbit SDSL fra catch og jeg kan si deg at 1mbit holder ikke hvis du skal spille 5mot5, altså 10 personer. Da begynner det å lagge. 2mot2 går helt greit. Dette kan jeg avkrefte. Har selv 1mb SDSL fra catch, og har i den siste uken kjørt en server med 16 stykker på, der alle har hatt under 100ms i ping, og da har mange fra england vært tilkoblet. Det har ikke vært en eneste person som har klaget på ping. Dog så har jeg en forholdsvis kraftig maskin som står som server. (dual P3 1.13Ghz som kjører linux) Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 "Har selv 1mb SDSL fra catch, og har i den siste uken kjørt en server med 16 stykker på, der alle har hatt under 100ms i ping, og da har mange fra england vært tilkoblet. Det har ikke vært en eneste person som har klaget på ping. " Da er ikke de folka du speller med kresne når det gjelder ping.. personlig så gidder jeg ikke spille på en server som har no særlig mer 40-50.. Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 "Har selv 1mb SDSL fra catch, og har i den siste uken kjørt en server med 16 stykker på, der alle har hatt under 100ms i ping, og da har mange fra england vært tilkoblet. Det har ikke vært en eneste person som har klaget på ping. " Da er ikke de folka du speller med kresne når det gjelder ping.. personlig så gidder jeg ikke spille på en server som har no særlig mer 40-50.. Jeg sa under 100 ping, siden det var "kravet" til fyren som kom med den orginale postinga. Ping vil jo være helt avhenging av hvilken linje klienten har, men for å si det på en annen måte. Det at 16 stykker var på serveren, påvirket ikke ping til den første som koblet seg til. Og det at folk fra england har ca 50-70ms ping ingame, er bra, og de fleste andre lå på 30-40ms ping. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå