Gå til innhold

diskusjon.no er håpløs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Ble medlem i dag. Har produsert to poster. Lager en trådtittel som er snodig. Skriver litt håpløst. Skriker etter å bli tatt i øra. Hvilke valgmuligheter har så en moderator?

 

Velkommen til vårt snaise lille forum, likevel!

 

:love:

Lenke til kommentar

Et tips, i stedet for å klage over alle de tingene som er galt. Kom med forklaring på hvorfor du mener det er galt, med tips til hva som kan forbedres.

 

 

Selvfølgelig kan alle bli moderatorer! Det er derfor det kun er 69/155454 brukere som er moderatorer eller administratorer. :) [/ironi]

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Heisann johnrambo222.

 

Moderatorer er oftest vanlige brukere som over tid har vist innsatsvilje og oppførsel vurdert passende med forumstyrets mål. Brukere og brukermoderatorer kan nominere brukere de ønsker ha som moderator, og eventuelt etter å ha hørt med moderatorstabben vil forumstyret utnevne nye moderatorer. Det er i dag omtrent 40 aktive moderatorer, og et par fem-seks-syv nye blir utnevnt i året.

 

Når det gjelder kategorier og underkategorier er det en stadig dynamisk struktur bla. tatt opp her, og som er satt opp for å få så mange distinkte underkategorier så lenge det er behov, slik at f.eks uvanlige tråder ikke skal forsvinne i en stor "ALT" kategori. Diskusjon.no har også flere titalls aktive brukere som produserer et godt antall tusen poster i døgnet, så stor kategorispredning er derfor nødvendig.

 

Når det gjelder IT-ansvarlig er det vanskelig å peke på en spesifik slik da hierarkiet går fra forumet til Hardware.no til Edda Digital til Edda Media til Orkla Media til Mecom, men forumet har forumstyret og en ansvarlig redaktør ( Håvard Røste ) som nok kan offisielt snakke på forumets vegne.

 

Ellers kan jeg legge til at med et slikt antall poster i forhold til det begrensede antall moderatorer trenger vi brukernes hjelp for forbedringer. Ved hver post finnes det en p_report.gif-knapp som kan brukes for å styre moderators oppmerksomhet dersom noe uønsket er postet.

Lenke til kommentar

Trådstarter er en tidligere utestengt bruker, så forvent derfor ikke å høre mer fra den kanten (med mindre vedkommende er iherdig, har mye fritid og oppretter nye brukere). Men uansett, benytt gjerne tråden til generell klaging. Selv om det nok er bedre å bruke spesifikke tråder (da det blir mer oversiktlig).

 

Et velfungerende system er avhengig av feedback. Så mat gjerne i vei :)

Lenke til kommentar

Å blokkere IP-adresser er i noen tilfeller ikke en spesielt god løsning. Han kan f.eks logge seg inn fra steder hvor det er brukere som deler samme IP-adresse etc. jeg ble f.eks selv bannet fra forumet en gang, sammen med noen andre om jeg husker rett, fordi Ueland stengte et altfor stort felt med IP-er.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
E: Dotten kan dere ikke blokkere IP-Adresser?

 

Jo og det gjøres ved noen tilfeller. Men ikke alltid det er nok :)

 

Men folk pleier å gå lei, da det blir en mot en haug med moderatorer. Så for oss er det i snitt snakk om noen sekunder pr moderator, mens jobben for brukeren som absolutt må opprette nye brukere kan ta flere timer. Alt etter hvor iherdig man er.

Lenke til kommentar

Hva? Uversiktelig? Ja det er mange underforumer. Men det hjelper på folk når de leter etter hva de skal ha.

 

Jeg har så mange undermapper i feks Multimedia mappa mi at det er sjukt. Feks : Multimedia -> Videoer -> Torrent -> Filmer -> HD

Osv.. osv..

 

Og det kan bli rotette av det også.

 

Tips til en database som noen kan si meg? Har Acess 2007..

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Et par poster med spam og personangrep er fjernet.

 

Dette er forresten forumet for tilbakemeldinger til forumet, det er ikke nødvendig for vanlige brukere hverken å angripe klagende bruker eller finne feil i klagene. Tilbakemeldinger, saklig eller ikke, er noe som oppfordres sterkt til, og da er det viktig at personer som tør å heve stemmen ikke blir angrepet for det.

Lenke til kommentar

Dersom noe objektivt er faktuelt galt bør jo selvsagt det påpekes, som "dere har ikke kategori for Microsoftkonsoller", men tilbakemeldinger som er subjektive vurderinger kan ikke "rettes", og det jeg ser på som den eneste rette måten å håndtere situasjonen dersom du har konflikterende synspunkt er å vise til objektive fakta og håpe at brukerens syn endres. Som eksempler er "moderatorene suger", "forumet er uoversiktlig" og "det er for mange underkategorier".

Lenke til kommentar
Å blokkere IP-adresser er i noen tilfeller ikke en spesielt god løsning. Han kan f.eks logge seg inn fra steder hvor det er brukere som deler samme IP-adresse etc. jeg ble f.eks selv bannet fra forumet en gang, sammen med noen andre om jeg husker rett, fordi Ueland stengte et altfor stort felt med IP-er.

Skoler, biblioteker osv. er jo også utsatt. Endringer på Wikipedia var sperret for alle på ungdomskolen min etter at noen idioter hadde hatt det gøy med å endre penis-artikkelen. :roll:

Me har iallefall ein brukar som har kome med ny IP-adresse i snart 2 år. :p

Noen har for lite å gjøre ... :!:

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Tidvis sperrer vi skole-ip'er og andre kommunale IP'er for en periode, om det anses som siste utvei for å hindre massiv spamming eller forhindre at noen (eksempelvis på en skole) er innbitt i det å spre regelrett ulovlig innhold på forumet vårt.

 

Noe som kan medføre at elever enkelte dager faktisk må gjøre skoleting og ikke surfe forumet. Men det skjer nå så ytterst sjeldent at det er en liten pris å betale, jeg tror folk overlever :)

Lenke til kommentar
Men uansett, benytt gjerne tråden til generell klaging.

Passende generell klage er jo hvor ubrukelig dette forumet har blitt.

Men det passet vel bedre inn i 2004?

 

Dog, en grei ting hadde vært å kunne velge hvilke forumkategorier som vises under 'siste 24 timer' fast, så man slapp å velge for hver gang, ikke mange linjene kode, og noe irriterende i lengden.

Lenke til kommentar
Noe som kan medføre at elever enkelte dager faktisk må gjøre skoleting og ikke surfe forumet.

Ikke engang spøk med sånt! :(

 

Fra spøk til revolver så skjønner jeg at dere må ty til sånt noen ganger, men det er jo veldig kjipt for alle som for eksempel vil lese litt på forumet i en fritime eller lignende. Har dog aldri opplevd dette selv så det er vel ikke noe stort problem.

Passende generell klage er jo hvor ubrukelig dette forumet har blitt.

Men det passet vel bedre inn i 2004?

Care to elaborate?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...