Revelar Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hei! Vurderer sterkt i disse tider å melde meg på MC lappen før juletider slik at jeg er sikret plass på våren til neste år. Grunnen til at jeg ønsker å ta MC lappen er at du så lett får det aller råeste som alle ser etter, for en billig penge kontra bil - Der du må betale minst 300 000 for å få det som ser bra ut og samtidig går bra. Jeg lurer på hvor store motorsykkelutgiftene er når det brukes som ett tilskudd ihverdagen? Jeg har bil som ikke stopper med det første, en Carina E MY96 2.0 Diesel som holder ihvertfall feilfritt i 4-5 år til. Jeg hadde lenge lyst på en rå bil kontra Imprea WRX, men får å få det jeg ønsker så må jeg i en prisklasse mellom 250 000 og 350 000,- Noe som er mye for litt morro. Derimot, dersom jeg kjøper sykkel, får jeg vell enda større glede, med mye, mye, mye mindre utgifter samtidig som jeg får noe av det jeveste mellom 60 000 - 90 000, der sykkelen fungerer som en morrosak du bruker etter jobb, til venner, trening osv! Hva mener dere? Er det for godt til å være sant? 5 månder MC sesong her i Tromsø, og jeg tror det er mer enn nok for meg! Det er denne type sykkel jeg referer til; http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=665601;Modified=1216224980 ://http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2...ied=1216224980 Er det lurt og starte med enda mindre motor når du er nybegynner? Har lenge hatt lyst på R6 og dermed er det ett naturlig valg. Ett siste spørsmål i tillegg; Dersom jeg har klasse B motorvogn og kan alle trafikkregler osv uten problem, ingen problemer med vurdering og fartstilpasselse osv, hva er gjennomsnittlig pris? er det over 15 000 selvom du kan alt av regler? Takk for svar! Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) En ting som er dyrt på R sykler er forsikringa, det er gjerne en av de større utgifter. Forsikringa varierer også ekstremt mye fra selskap til selskap, samt hvor mye bonus osv man har selvsagt. Så anbefaler deg å høre med forsikringsselskapene hva de skal ha for den sykkelen du ser på. Motorsykkellivet er for godt til å være sant, kontra bil. Men i tillegg til sykkel blir det selvsagt altså lappen, forsikring og kjøreutstyr. En YZF R6 er ikke et dårlig valg som første motorsykkel. Starter man med noe mindre så går man gjerne lei etter en viss stund og ender opp med å bytte sykkel. R1 derimot vil kanskje være litt i det meste laget som en første sykkel. Gjennomsnittlig pris for klasse A er gjerne 20 tusen, selv når man har klasse B og mye trafikkerfaring fra før. Endret 27. september 2008 av Scotty Lenke til kommentar
Revelar Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) En ting som er dyrt på R sykler er forsikringa, det er gjerne en av de større utgifter. Forsikringa varierer også ekstremt mye fra selskap til selskap, samt hvor mye bonus osv man har selvsagt. Så anbefaler deg å høre med forsikringsselskapene hva de skal ha for den sykkelen du ser på. Motorsykkellivet er heller ikke for godt til å være sant, kontra bil. Men i tillegg til sykkel blir det selvsagt altså lappen, forsikring og kjøreutstyr. En YZF R6 er ikke et dårlig valg som første motorsykkel. Starter man med noe mindre så går man gjerne lei etter en viss stund og ender opp med å bytte sykkel. R1 derimot vil kanskje være litt i det meste laget som en første sykkel. Gjennomsnittlig pris for klasse A er gjerne 20 tusen, selv når man har klasse B og mye trafikkerfaring fra før. Nødvendig forsikring over 5000 med R sykkel med 60% bonus? Snakker vi over 10 000 i året kanskje? Uten full kasko? Hva mener du at motorsykkellivet ikke er så herlig kontra bil? Jeg skal ha dette i tillegg på soldager osv når jeg føler for en tur.. derfor en sykkel til rundt 80 000...... Endret 27. september 2008 av Revelar Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Beklager, gikk litt fort i svingene. fjern "ikke" i for godt til å være sant... for motorsykkellivet er herlig! Her kan du se hva andre folk betaler i forsikring, og med hvor mye bonus: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=1&t=9241 Er noen R6 der også.. Lenke til kommentar
Revelar Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Beklager, gikk litt fort i svingene. fjern "ikke" i for godt til å være sant... for motorsykkellivet er herlig!Her kan du se hva andre folk betaler i forsikring, og med hvor mye bonus: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=1&t=9241 Er noen R6 der også.. Snittet med delkasko ligger på 5000,- dette er jo egentlig ikke så veldig ille med tanke på at det er en R6 og vanvittig mye morro Så det ER veldig morro med MC Scotty? hehe, største feilen du kunne gjøre i svaret der var du så uheldig å gjøre.. Men jeg skjønner Finnes det spesialforsikringer som blir billigere om MC'n kun brukes 4-5 månder i året? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Det har jeg aldri hørt om egentlig.. 'spesialforsikringen' altså.. det er noe du nesten bare får høre med selskapene om, men tviler på at det går an, da ville jeg ihvertfall hørt om det før.. Anbefaler deg forøvrig å heller bruke mc-forumet.no enn diskusjon til motorsykkel spørsmål.. mange som har mye kunnskaper på det andre forumet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 For herlig til å være sant? Visst er det fint å ha en mc.. Men urealistiske forsikringsspremier ødelegger halvparten av forventningene dine til førstegangssykkel. En R6 vil sannsynligvis koste deg (minst) 10 000 i året for kun ansvar med 60% hvis du er under 23 år. Du vil også oppleve at selskaper ikke vil ha deg som kunde. Noen krever at du har hatt lappen i minst 5 år. Noen krever at du er totalkunde osv osv. Tåpelig og idiotisk. Når du har kommet så langt at du får nyte mc opplevelsen er det fint, men mc livet suger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå