ebso86 Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hei! Jeg klarer ikke å få noe som helsty lyd in på det integrerte lydkortet (AC97) Sitter her med en ledning fra video ut på stereoanlegget til LINE IN på hovedkortet. INGEN lyd!! Hadde tenkt å gjøre litt opptak i dag så dette er svært frustrerende! Kan noen hjelpe meg? Jeg har sjekket at ingen av ingangene er MUTE. Mvh. Erik Lenke til kommentar
Josten Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 du har sikkert prøvd dette, men: Sikker på at det kommer lyd ut av ledningen på stereon? koble til en mic og prøv. Selv om den ikke er på muted, er "volumet" høyt nok på line-inn? Lenke til kommentar
Exolar Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 skal ikke utgangen på sterioen stå på aux..eller tape.! for du lyd når du spiller på pc din da...er det ikke driverene dine som ikke er riktig innstalert... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hmm, har du sjekket record-innstillingene på lydinnstillingene? Går som regel bare å aktivere én av disse av gangen, og da må man velge line-in. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 koble til headphones på stereoanlegget og inn på line inn, sjekk først at det kommer lyd med høretelefoner, gå så inn på pcn og fjern demping av line inn sett opp lydnivået på stereoanlegget ganske kraftig og juster lyden på line inn gradvis til det som er nødvendig. Det er dette som har fungert for meg, stereoanlegget hos meg måtte gi så mye lyd at jeg koblet av høytalerne pga lydnivået (orket ikke høre på det) Lenke til kommentar
jevel Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Sjekk at høyttalere i OSet står oppsatt som 2 evt. 2.1 og ikke 4.1, da inngangen vil bli brukt som utgang for bakhøyttalere. -KJ Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Har fått det til nå, bruker minijack(med gitarplugg konverter) - minijack inn fra pedalen inn på mic på lydkortet. Takker for alle svarene! Mvh. Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå