GeirHH Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Er også litt på jakt for tiden.Hvorfor er det ingen som anbefaller K850? Trodde det var bedre enn både K800 og K810. Alle disse har jo vært i toppen av tester - hver til sin tid. Men det er viktig når man spør om tips på mobil hvilke ambisjoner man har med den. Hvilke funksjoner er man ute etter, skal det være det beste kameraet pr idag og hvilken maks-pris budsjettet tillater. Noen spør jo etter den mest solide ("sportstelefonen") med enkle funksjoner. For noen er kun de beste og mest avanserte og dermed som oftest dyreste modellene bra nok, for de vil alt annet være skrap.For ordens skyld; jeg sikter ikke til Bjarnemann nå. Ikke i tvil om at N82 er et fornuftig "mye for pengene"-kjøp og jeg vurderer den selv - i tillegg til å beholde min "gamle" K800i. Riktignok har den mange funksjoner jeg ikke trenger, men de får bare være der. Imidlertid har den ikke bildestabilisator og er litt usikker på hvor mye jeg skal vektlegge det. Sony Ericsson kommer med en spennende modell - C905 - om en måneds tid som har "alt", men da må man opp en prisklasse. Endret 29. september 2008 av Fjellvaaken Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Bildestabilisator på mobil, aka digital bildestabilisator har lite å si. Det er i så fall en optisk bildestabilisator som må til. Og ja, K850i har bildekvalitet i toppklasse, men leser man tester, og ser på sammenligninger er det lite tvil om at N82 gruser K850 på bildekvalitet. SE C905 blir sikkert en spennende mobil, men noe sier meg at den dessverre vil skuffe på kameradelen. 8 megapiksler er alt for mye for en mobiltelefon, og den vil aldri i livet få utnyttet disse på en effektiv måte. 8 megapiksler vil nok heller føre til mer støy, at bildene tar større plass og at lukketiden bli høyere. Er vel dessuten bedre å ha funksjoner man ikke trenger, enn å mangle funksjoner man trenger? Og hvem vet, kanskje man får bruk for gps'en en dag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå