Gå til innhold

Dell inspiron 8200

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg fått min gode i8200 med 512ram, 2ghz, ati m9000 64mb..

Hvilke ati drivere burde jeg bruke?

Hvordan slår jeg av at cpu'n klokker seg ned når jeg bruker batteri..

og andre ting som er lurt å gjøre?

vell, det beste er å bruke dell sine orginale ati drivere, for å slippe å få problem med supporten hvis du får driver problemer..

for å slå av mobile funksjonen som setter ned hastigheter, da må du inn i bios og slå den av.

3 alternativer

1. orginale drivere fra dell.no

2. http://users.skynet.be/FCB/ati/ (modda driver)

3. http://www.s-seven.net/ati/ (modda driver)

Lenke til kommentar

Jeg har selv en ny dell maskin, og vil gi deg ett tips. Det er å laste ned de nyeste driverne fra dell sin hjemmeside. Dette fordi at det kan være noen feil i de driverne som fulgte med. Det var det ihvertfall til meg. Da på skjermdriver og nettverkskort.

Når det gjelder at prosessoren klokker seg ned når du kjører på batteri kan du orden i BIOS. Det er faktisk veldig enkelt :smile:

Tjooho

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler ikke å skru av funksjonen som varierer CPU hastigheten i BIOS. Det vil redusere batteri levetiden din drastisk og viftenen dine vil gå konstant.

Last heller ned programmet speedstep. Det leger seg som et ikon i system trayet og ved å høyre klikke på det så kan du tvinge prosessoren til å kjøre full hastighet. Dermed kan du kjøre full hastighet når du trenger det.

Programmet finner du her: http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html

På denne siden finnes også I8kfanGUI som muliggjør kontroll over viftene på din Inspiron.

Lenke til kommentar

xp styrer speedstep ved hvilket poweer scheme du kjører, setter du den til "always on" får du max cpu hele tiden, sette du den til "laptop", reguleres cpu hastigheten etter hvor krevende programmer du kjører!

disse instillingene i xp overstyrer de i bios tror jeg?!

Lenke til kommentar

Power scheme i XP skal styre CPU kraften, det stemmer, MEN Inspiron 8200 med 2GHz og høyere har hatt problemer med at den setter ned hastigheten selv om den står på always on (ved batteri bruk). Derfor er det smart å bruke Speedswitch.

Søk på dell forumet så finner du masse poster på emnet.

Lenke til kommentar

Kjørte nå 3dmark01 SE

5769 med kabelen i.

4028 når jeg hadde på dynamisk bruk av cpu'n (uten kabel)

5105 med max bruk av cpu (uten kabel).

Jeg vil tippe at klokkinga sinker bittelitt.. også uten strømkabel er den litt treigere.. vet ikke hvorfor det.

Specs:

Dell I8200 med p4 2ghz, 512ram, 40gb 5400rpm, 15" e-uxga, ati m9000 64mb...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...