SirHolberg Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hei! Skal kjøpe meg en liten pc for reise og arbied(skriving). Valget har derfor falt på Acer Aspire One(A150) Men jeg lurer på hva som passer meg best, nedenfor er mine krav: -Bra tekstbehandlingsprogram -Riktige format(Feks RTF) -Enkel og bra nettleser -DVD avspilling enkelt -MSN klient Hva passer best for meg, XP eller Linux? Lurer på tre ting: Bråker vifta ganske mye på XP? Bråker vifta mindre med Linux? Finnes Linux versionen med mer enn 8 GB HD? Håper dere kan hjelpe meg! Sindre Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Begge OSene kan settes opp for å dekke alle punktene du nevner i din liste. Jeg ville uansett kjøprt XP versjonen rett og slett pga. den har harddisk mens linux versjonen har en veldig liten (og treg) SSD. Det er ingen mer viftestøy på XP versjonen. Viftestøyen må regnes som ganske lavt i forhold til de fleste andre maskiner. Den eneste ekstra støyen er fra harddisken siden Linux versjonen ikke har en harddisk, men det er nesten uhøtbar forskjell siden mobile harddisker generellt sett er nesten lydløse uasnett. Selvfølgleig er XP versjonen dyrere enn linux versjonen, men det er så lite forskjell at det absolutt er verdt det for å ha harddiskplass. Bestememr du deg for Linux kan du alltid bare installere Linux normalt etter du får maskinen liksom. -Stigma Lenke til kommentar
SirHolberg Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Hjertlig takk for kjapt svar! I og med at XP ikke bråker mer, så tror jeg nok det blir den Men siden det kun er en 60 dagers trial på office på XP vers; hvis du bruker openoffice, får du rette filformat og powerpoint da? Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 openoffice funker bra det ja, åpner word doc og pp presentasjoner Lenke til kommentar
SirHolberg Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Det ble en Acer Aspire On A150 med XP Hentes på onsdag Tror jeg blir fornøy med denne gitt! Endret 30. september 2008 av SirHolberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå