Gå til innhold

Legesenter sender SPAM på SMS... lovlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er kunde på Aker Brygge og eneste dem bruker nummeret til er å ringe deg opp eller sende deg en beskjed når prøver og slikt er klare! MEGET nyttig tjeneste som jeg setter stor pris på, slipper å ringe opp legen 100 ganger for å høre når ting er klart! 8)

Lenke til kommentar

Å sende reklamemeldinger er ulovlig dersom du ikke har meldt deg opp på det selv. Uansett hvor god hensikten er :)

Men tanken på å melding på mobilen ang resultatet o.l er faktisk ganske smart :-)

Uansett, å begynne å mase over en melding, blir stom i vannglass spør du meg :-)

/Eirik

Lenke til kommentar
Å sende reklamemeldinger er ulovlig dersom du ikke har meldt deg opp på det selv. Uansett hvor god hensikten er :)  

Men tanken på å melding på mobilen ang resultatet o.l er faktisk ganske smart :-)

Uansett, å begynne å mase over en melding, blir stom i vannglass spør du meg :-)

/Eirik

Vet ikke helt om jeg er enig med deg der.

At et legesenter sender slik spam er en ganske allvorlig sak.

Lenke til kommentar

Ja, i dette tilfellet, så var det faktisk snakk om en pasient som i god tro gir fra seg sitt hemmelige telefonnummer på et privat legesenter.

Legesenteret er i seg selv så dyrt at man regner med at man blir litt bedre behandlet en det der.

Lenke til kommentar

/Eirik

Vet ikke helt om jeg er enig med deg der.

At et legesenter sender slik spam er en ganske allvorlig sak.

Ring inn til legesenteret da, og gi beskjed om at du ikke vil ha flere meldinger :) Sier det igjen jeg, at dersom jeg hadde fått en melding fra legen om hvor de holder til, hadde ikke det gjort meg noe.

Noen som vet om ikke dette er et standardopplegg for å gi ut nummeret til legen?

Og dersom telefonnummeret skal være så hemmelig, hvorfor gi det ut?

Lenke til kommentar
Ja det er en forskjell på det. Jeg har link til websiden min i signaturen, og det er ikke akkurat uvanlig i signaturer...

Han startet en ny tråd for å linke til siden sin, og det har han gjort før også...

So what..du promoterer den nedlagte siden din....han nevner en spesifikk artikkel han har på sin nettside...bagatell...uansett så er jo ikke akkurat Cool.no noe særlig å spare på allikevel...

Lenke til kommentar
Ja det er en forskjell på det. Jeg har link til websiden min i signaturen, og det er ikke akkurat uvanlig i signaturer...

Han startet en ny tråd for å linke til siden sin, og det har han gjort før også...

So what..du promoterer den nedlagte siden din....han nevner en spesifikk artikkel han har på sin nettside...bagatell...uansett så er jo ikke akkurat Cool.no noe særlig å spare på allikevel...

Det er ikke akkurat slik at han er den eneste som gjør det da... :wink:

Bare fordi du ikke kan å lage noe hjemmeside, så betyr det ikke at han ikke skal få lov til å ha linken i signaturen sin... :x

Hvis du ikke liker det, så bare la være å klikk på siden da!

Lenke til kommentar

Ser det blir litt diskusjon her vedr. artikler på Cool.no som jeg reklamerer for.

Nå har deg seg slik at Cool.no er en populær ungdomsportal, med flere skribenter og journalister.

Min jobb i Cool er å redigere artikler (jeg er altså redaktør), og skrive artkler innen temaer som bla. mobil-data.

En del av jobben min er jo å få folk til å lese disse artiklene, samt få tilbakemeldinger på disse.

Derfor er jo hardware.no's forum et flott sted å få diskutert artikler innen temaer som er relatert til mobil, data o.l.

Dette i seg selv genererer svært få sidevisninger, men er en god måte å få tilbakemeldinger på.

De som ikke vil lese artiklene skal jo få lov til å slippe dette. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...