MST Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Ja... Skal kjøpe ny tv og det står vel mellom disse tv'ene... Så jeg lurer på hvem av dem som er best? Tv'n skal henholdsvis brukes til vanlig tv titting og kanskje litt film og spilling.. Og..Vi har vanlig kabel tv fra canal digital fra før av og skal såklart kjøpe dekoder nå som vi skal ha oss flatskjerm, så jeg lurte på om man må drive og kjøpe sånn " Norgespakke " og lignende eller kan man bare ha dekoderen uten og ha disse pakkene? Eller får man ikke digital kvalitet da? ( sorry, er litt dum på sånne tv greierXD ) Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Ja...Skal kjøpe ny tv og det står vel mellom disse tv'ene... Så jeg lurer på hvem av dem som er best? Tv'n skal henholdsvis brukes til vanlig tv titting og kanskje litt film og spilling.. Og..Vi har vanlig kabel tv fra canal digital fra før av og skal såklart kjøpe dekoder nå som vi skal ha oss flatskjerm, så jeg lurte på om man må drive og kjøpe sånn " Norgespakke " og lignende eller kan man bare ha dekoderen uten og ha disse pakkene? Eller får man ikke digital kvalitet da? ( sorry, er litt dum på sånne tv greierXD ) Hvis signalene går igjennom dekoderen så får du digital tv... Når det gjelder tv-ene du har plukket ut så har jeg bare sett Samsungen i levende live. Sony sin skjerm har vel akkurat kommet i butikken, eller kanskje ikke? Både Samsung og Sony leverer gode lcd skjermer så det handler nok mer om design enn billed prosessering. Et lite tips til deg som skal bruke tv-en til vanlige tv sendinger er å sjekke ut en plasma skjerm siden disse gir et mye bedre tv bilde enn en lcd gjør med dagens teknologi. Lcd tv er sterk på HD signaler, pc og ikke minst spill, men som en vanlig tv så yter systemet litt under en skikkelig plasma skjerm. Lenke til kommentar
MST Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Hmm...Syntes plasma skjermene virker veldig dyre da.. Og er ikke disse veldig varme og sliter med etterslep og gir fra seg stråling? Og..vil jeg ikke trenge og kjøpe norgespakken eller lignende siden boretslaget jeg bor i har canal digital fra før av..alt jeg trenger er dekoder? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Hmm...Syntes plasma skjermene virker veldig dyre da..Og er ikke disse veldig varme og sliter med etterslep og gir fra seg stråling? Og..vil jeg ikke trenge og kjøpe norgespakken eller lignende siden boretslaget jeg bor i har canal digital fra før av..alt jeg trenger er dekoder? Da trenger du bare en dekoder Canal Digital:). Plasma skjermer sliter ikke med etterslep, det er faktisk lcd skjermene som sliter med dette. I motsetning til lcd skjermen så har plasma ekstremt rask responstid så det kan ikke bli mye slep:). Plasma skjermene er heller ikke dyre og du får dem ned i 7000 kroner. sjekk ut LG PG6000 og Panasonic PX80... Skjermene blir ganske varme, men det er ingen panel ovn og stuen min har ikke blitt varmere etter at jeg fikk plasma... Endret 27. september 2008 av Bava Lenke til kommentar
MST Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Trur nok jeg skal ha en LCD skjerm jeg.. Skal man ha noe bra Plasma må man nokså langt opp i pris i forhold til LCD.. Men hvilken av disse tv'ne skal jeg velge?? Endret 27. september 2008 av MST Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 PG6000 og PX80 er jo veldig gode skjermer samtidig som de er rimelige, tror du skal slite med å finne en LCD 42" til 8000,- som slår de to plasmaskjermene... Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 PG6000 og PX80 er jo veldig gode skjermer samtidig som de er rimelige, tror du skal slite med å finne en LCD 42" til 8000,- som slår de to plasmaskjermene... I det hele tatt skal det litt til å finne en lcd som kan vise film og vanlige tv sendinger som en PG og PX80. Disse skjermene er blant de beste på det vi benytter oss mest av. Lavt oppløste kilder... Begge tv-ene leverer godene på HD materiale også så de fungerer meget godt som allround tv-er. Begge tv-ene leverer også meget godt sortnivå og som de fleste plasma skjermer så henter de ut detaljer i det sorte som har en tendens til å gro igjen på en lcd skjerm. Hvis du allikevel skulle gå for en av disse lcd tv-ene du nevner så er det ikke mulig å komme med annet enn synsing siden begge skjermene er meget gode. Jeg har sett W4000 i aksjon og W4500 leverer nok enda bedre og i tilllegg har den 100hz. Et system som tar seg av etterslep og hakke problemet på lcd skjermene. Rent praktisk så leverer Sony mer naturlige farger og Samsung gir mer 'pang' i paletten. Hvis du søker et mer naturlig fargespekter så er Sony bra og søker du mer sprut så er Samsung valget. Design messig ligger Samsung foran Sony selv om Sony har tatt innpå med årets modeller. Billedramme systemet til Sony er også sjarmerende om enn kanskje litt "gimmick" preget. Lenke til kommentar
MST Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Tar også imot forslag hvis noen vet om tv'er som gir mye skarpere og bedre bilde en disse.. Da mener jeg på vanlige kanaler og HD kanaler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå