NT84 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Jeg har kjøpt inn 3m optisk fiberkabel for tilkobling mellom tv og stereoanlegg. Problemet er at jeg får det ikke til å funke. Nå skal det sies at jeg ikke har så mye greie på dette her, men skal tro jeg har gjort ting etter boka.. Har en splitter ny Samsung LE40A656 lcd tv, med "optical digital out". Kjøpte optisk kabel på clasohlson (http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20196991). Har ikke et supert stereoanlegg, men gir bedre lyd enn tven. Ihvertfall, den har optisk utgang. Tenkte det var bare å koble til kabeln, sette annlegget på aux og vips!? Men nei, kommer ikke en lyd.. Syns forsåvidt at pluggen som jeg setter inn i tven sitter litt dårlig. Det er et lite vippelokk på utgangen som presses inn når jeg stikker inn kabeln, regner med det skal være der? Baksiden av TVen Optiske kabeln jeg kjøpte Endret 27. september 2008 av NT84 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Har en splitter ny Samsung LE40A656 lcd tv, med "optical digital out". Har ikke et supert stereoanlegg, men gir bedre lyd enn tven. Ihvertfall, den har optisk utgang. Håper det bare er en skrivefeil, siden man ikke får så mye lyd transportert mellom to utganger........ Lenke til kommentar
NT84 Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Har en splitter ny Samsung LE40A656 lcd tv, med "optical digital out". Har ikke et supert stereoanlegg, men gir bedre lyd enn tven. Ihvertfall, den har optisk utgang. Håper det bare er en skrivefeil, siden man ikke får så mye lyd transportert mellom to utganger........ Var litt kjapp på tastene der ja.. hehe.. det står bare "optical" på stereoanlegget, og "optical digital audio out" på tven.. Skal se i instruksjonsboka om stereoanlegget faktisk har optisk inn.. Er det ingen mulighet dersom anlegget ikke har en optisk inngang, men kun ut? Lenke til kommentar
NT84 Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Har en splitter ny Samsung LE40A656 lcd tv, med "optical digital out". Har ikke et supert stereoanlegg, men gir bedre lyd enn tven. Ihvertfall, den har optisk utgang. Håper det bare er en skrivefeil, siden man ikke får så mye lyd transportert mellom to utganger........ Var litt kjapp på tastene der ja.. hehe.. det står bare "optical" på stereoanlegget, og "optical digital audio out" på tven.. Skal se i instruksjonsboka om stereoanlegget faktisk har optisk inn.. Er det ingen mulighet dersom anlegget ikke har en optisk inngang, men kun ut? Javisst, det står "digital optical out" i boka.. My bad, skulle sjekket det før jeg spurte.. Men hva i all verden skal jeg gjøre da? Må jeg kjøpe nytt anlegg da? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) jepp EDIT: Eller du kan bruke dem RCA utgangene du har på tv'en, og koble dem til en RCA inngang på annlegget, blir fremdeles bedre lyd enn dem crappy høyttalerne som er på tv'en Endret 27. september 2008 av Famen Lenke til kommentar
NT84 Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 jepp EDIT: Eller du kan bruke dem RCA utgangene du har på tv'en, og koble dem til en RCA inngang på annlegget, blir fremdeles bedre lyd enn dem crappy høyttalerne som er på tv'en Er RCA det samme som coax? Har en utgang/inngang på anlegget hvor det står coaxial på.. Noen som kan se på det bilde jeg har lagt ut om det er noen mulighet for å koble noe slikt til tven min? Har jo null peiling jeg.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Kan du legge ved et bilde av kontaktene på anlegget også? Du har RCA utganger på TV'n. Det er de to røde og hvite pluggene litt opp og til høyre for optisk ut. RCA er ikke det samme som Coax, men pluggen ser lik ut. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 RCA kontakt: RCA kabel: Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 en slik: eller en slik: Skal nokk 98% sansynlig fungere mellom enhetene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå