Lurifaksen Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg kjører RC2 av windows server 2003, og har en isdn oppkobling jeg vil dele til de 3 andre maskinene på nettverket. Den kjører ikke som DHCP eller DNS server, kun "plain" filserver og mail server for lokal sending av email. Hovedpoenget er at alle maskinene skal kunne koble av og på interenett når de trenger. Jeg har prøvd å bare høyreklikke på oppkoblingen -> advanced -> "allow other computers... blabla" slik at den er "delt", men ingen andre på nettverket finner den når de går gjennom network setup wizarden (de har kontakt med maskinen og alle delte mappene). Jeg antar at det sikkert ikke er meningen at internett skal deles på en så enkel måte i en server utgave av windows. Er det noen som kan gi meg en liten beskrivelse av hvordan det egentlig gjøres? Lenke til kommentar
eiga Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Så lenge maskinen heller ikke er en DC skal det ikke være noen spesielle ting som skal gjøres for å bruke ICS gjennom serveren(tror standard oppsettet har tatt høyde for at nettverksbrukere skal ha tilgang). Har ikke de store erfaringene med ICS på serverutgavene(og tror ikke at der er så mange som har det). Har du pinget f.eks 217.77.34.218 (www.forum.hw.no) for å teste selve linja? Har ikke spesielle erfrainger med nettverkswizarden, og vet egentlig ikke hva du mener med "men ingen andre på nettverket finner den når de går gjennom network setup wizarden (de har kontakt med maskinen og alle delte mappene). " Er det selve tilkoblingen du mener her? Klipp fra microsoft.com: If you want other network users to enable or disable the shared Internet connection, select the Allow other network users to control or disable the shared Internet connection check box. Denne i tillegg til det du har krysset av for. Vet ikke om jeg kan hjelpe deg noe mer, og spiller ballen videre til noen andre(som muligens har noe på lur). Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Takk for svar... Selve linjen fungerer fint på serveren. Ja, det er selve tilkoblingen jeg mener. I wizarden pleier det komme melding om at den har funnet en eksisterende tilkobling, og spør om jeg vil bruke den. Men den gir meg ingen slik beskjed. Jeg velger derfor at den er koblet til et nettverk som har en delt internett tilkobling. (Den pleier etterhvert å finne oppkoblingen allikevel). "If you want other network users to enable or disable the shared Internet connection, select the Allow other network users to control or disable the shared Internet connection check box." Den valget er faktisk ikke i Windows Server 2003 ? Litt rart. Det er det jeg har pleid å gjøre i XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå