Kirchhoff Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Ja det skjønte jeg første gangen jeg tok prpper i på konsert. Men hvorfor er det profesjonelle lydmenn som gjør dette. Er de helt døve eller er de helt tilbakestående? Endret 24. august 2010 av O:M:A Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Folk har forskjellige toleranse for "høye volumer". Jeg vil tippe at du har en noe mer følsom hørsel. Men du er i godt selskap. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Synes det er veldig behaglig å slippe å høre på diskant TSS TSS TSS TSS TSS TSS TSS i 5-6 timer på en klubb også Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Ja det skjønte jeg første gangen jeg tok prpper i på konsert. Men hvorfor er det profesjonelle lydmenn som gjør dette. Er de helt døve eller er de helt tilbakestående? Det er fordi de mangler kunnskaper om dette og/eller har begynt å tape hørsel selv (som du antyder ). Alle kan ta skade av gjentatt høyt lydvolum over tid, selv om ikke alle tar skade av det med en gang. Hørselshemninger er ganske vanlig blant rockestjerner med en lang karriere bak seg. Så det er viktig at vi selv beskytter oss og informerer andre om dette. Er det mange som bruker ørepropper på konsert, så tar kanskje enkelte lydteknikere hintet etterhvert. Endret 25. august 2010 av A-Jay Lenke til kommentar
kjtiil Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Ville anbefalt alle som drar på konserter regelmessig eller spiller i band å gå til innkjøp av et par såkalte "musiker" propper. De formstøpes etter dine ører slik at bare du får brukt dem. Passer bare til dine ører med andre ord. Og de tar bort veldig lite av lyden, i forhold til vanlige propper som fjerner all den høyfrekvente lyden og lar deg sitte igjen med lav buldring. De koster selvfølgelig en god del (ca 1500) men du får kvalitet for pengene. De fjerner de høyeste frekvensene som anses som farlige, selv om aldri alt blir helt borte, og du kan velge mellom filter på 9, 15 og 25 dB. Jævlig kjekt å ha, brukt det en god stund nå og er rimelig fornøyd! Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Og hvor får man tak i slike? Om jeg skal ha propper er jeg i så fall utrolig keen på noe som ser litt nøytralt ut. Er litt forfengelig vettu Lenke til kommentar
kjtiil Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg fikk de fra Hørselslaben AS gjennom en øre, nese, hals lege. Jeg møtte opp og spurte etter musikerpropper, de støpte øra mine og dett var dett. De er veldig lite synlige, så det blir nok ikke noe problem 1 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Oslo: http://www.resound.no/about/Contactus.aspx Trondheim: http://lillebyaudio.no/ LA Partner i Bergen: http://www.brak.no/index.php/artikkel/46 1 Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Ser man det ja. Kanskje jeg får skaffe meg et par slike da Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Bergen: Mon Optiker Galleriet Der jeg kjøpte mine. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Man kan ta avstøpning selv hvis man skaffer seg et slikt sett: http://earplugstore.stores.yahoo.net/doearcaimkit.html Selv har jeg lyst til å teste ut disse forsmstøpte proppene da de bruker samme type "filter" som de jeg har linket til før i tråden: http://earplugstore.stores.yahoo.net/hocks-noise-braker-custom-vented-ear-plugs.html Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Man kan ta avstøpning selv hvis man skaffer seg et slikt sett: http://earplugstore....earcaimkit.html Selv har jeg lyst til å teste ut disse forsmstøpte proppene da de bruker samme type "filter" som de jeg har linket til før i tråden: http://earplugstore....-ear-plugs.html Jaja... Fagfolk er fagfolk. Man har bare en hørsel. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Selve avstøpningen av øregangen tror jeg ikke vil by på problemer for de fleste, spesielt ikke med dette settet. Det er også ganske lett å høre om massen faktisk tetter øregangen under støpingen, og man kan teste igjen etter at den har herdet for å være sikker. Er man fornøyd, sender man inn avstøpningene og får tilbake ferdigstøpte propper med filter. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Å få avstøpninger hos Grensen Resound koster bare 250,- om jeg husker rett, så $15 USD pluss porto er ikke så langt unna det. Når jeg fikk mine tatt kunne jeg velge å få de tilsendt sammen med ørepluggene eller at proppeprodusenten (Hørselslaben AS) skulle beholde de under mitt navn i to år dersom jeg skulle trenge å få nye produsert. Det er nok ingen problem å gå til en hvilken som helst selger av høreaparater og få på 15 minutter produsert avstøpninger du kan ta med deg. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Å få avstøpninger hos Grensen Resound koster bare 250,- om jeg husker rett, så $15 USD pluss porto er ikke så langt unna det. Når jeg fikk mine tatt kunne jeg velge å få de tilsendt sammen med ørepluggene eller at proppeprodusenten (Hørselslaben AS) skulle beholde de under mitt navn i to år dersom jeg skulle trenge å få nye produsert. Det er nok ingen problem å gå til en hvilken som helst selger av høreaparater og få på 15 minutter produsert avstøpninger du kan ta med deg. Oj, hvis det er så billig er det ingen grunn til å bestille støpesettet fra USA, nei Det følger uansett med gratis, men det finnes sikkert andre bruksområder for det, hvis man er litt kreativ. Støpe seg Øretelefoner f.eks. Lenke til kommentar
kjtiil Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 What? 250kr for alt? Det var nå satans mye billigere enn det jeg og en god del andre har betalt! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Du må nå fremdeles betale for proppene. Avstøpningen koster 250 kr... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 What? 250kr for alt? Det var nå satans mye billigere enn det jeg og en god del andre har betalt! Propper og filter er størstedelen av kostnaden. Selve avstløpningen er ikke krisedyr. AtW Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Som flere kommenterer var den prisen bare for avstøpning. 250,- kostet det, filteret omtrent 100,- og proppene 1200,- med en totalpris på 1550,-. (Etter hukommelsen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå