Gå til innhold

Nytt headsett. Noen erfaringer med dette? Skole, iPod og gaming.

Dott^

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har sett litt på dette headsettet :D <---click

Er det noen som har noen erfaringe med dette? Setter egentlig utsende høyt, siden det er noe jeg skal bruke på skolen og iPoden. Lurer også på om det er behagelig å ha på i 2-3timer (kanskje litt mye men...)

Også om det er bra lyd (bass er viktig).

Endret av Doott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

link fail

skullcandy er forøvrig noe sabla møkk. eneste grunnen til å kjøpe det er om du setter fjortissutseende høyere enn alt annet på jord

Lenke til kommentar
link fail

skullcandy er forøvrig noe sabla møkk. eneste grunnen til å kjøpe det er om du setter fjortissutseende høyere enn alt annet på jord

Hva er det som er dårlig med det?

Hva vil du anbefale som ikke har et rævva utseende?

Det som er det viktigste for en hodetelefon. Det som går over komfort og utseendet. Lyden! Den er forferdelig. Jeg har propper verdt rundt 100 kroner som har mer dynamisk lyd. Bortkastet om man i det hele tatt bryr seg om lyd, verdt det om man skal stille seg i rekken med de andre sauene.

Lenke til kommentar
link fail

Hva er det som er dårlig med det?

Hva vil du anbefale som ikke har et rævva utseende?

Det som er det viktigste for en hodetelefon. Det som går over komfort og utseendet. Lyden! Den er forferdelig. Jeg har propper verdt rundt 100 kroner som har mer dynamisk lyd. Bortkastet om man i det hele tatt bryr seg om lyd, verdt det om man skal stille seg i rekken med de andre sauene.

Hva er det egentlig som karaktiriserer dårlig lyd? :-) Og er det egentlig så forferdelig lyd som du skal ha det til? Jeg har lånt mamma sitt skullcandy headsett som fulgte med telefonen hennes, synes det er bra lyd i. Bare at det sklir litt fort av øra.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342406, det er dette jeg har prøvd :)

Endret av Doott
Lenke til kommentar

Ok. Jeg har faktisk prøvd noen forskjellige Skullcandy hodetelefoner. Blant annet et som fulgte med lillebroren sin mobil. Dette var det siste jeg prøvde. (Klikk). Da jeg fikk et lignende spørsmål fra en kompis som lurte hvordan en Skullcandy hodetelefon hørtes ut for meg, (han syntes den ikke var så ille). Da tok jeg en stor bit plast foran fjeset og holdt forskjellige toner, tok den vekk samtidig som jeg holdt samme tone. Der har du den. Det er noe som hindrer lyden å formidle. Akkurat som en sanger holder foran munnen, halvveis plugget inn. Du forstår.

Om du ikke har en forståelse for hva ”god lyd” er, så er det ikke noe vits for meg å pøse på hva jeg synes er ”god lyd”. Kanskje er ikke du så lydinteressert? Det er min teori.

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar

Det er ikkje akkurat eit sett eg ville gått rundt med ute. Personleg synest eg det er best å gå med propper ute og lukka sett til PC, men det koster sjølvsagt ein del meir.

Det spørs kva du vil ha, eit lukka sett eller åpent. Eit lukka sett er gjerne dyrare og betre lydisolasjon, eit åpent sett er ikkje så dyrt, har dårlegare lydisolering, men ser betre ut om du går med det utandørs.

Eg ville kjøpt eit sett med proppar til 3-500 kroner, eventuelt eit åpent sett i same prisklasse og kjøpt eit lukka til bruk innendørs. Du kan sjølvsagt bruke proppar eller åpent sett innandørs og, men dei er ikkje like komfortable å ha på i timevis.

Lenke til kommentar
Det er ikkje akkurat eit sett eg ville gått rundt med ute. Personleg synest eg det er best å gå med propper ute og lukka sett til PC, men det koster sjølvsagt ein del meir.

Det spørs kva du vil ha, eit lukka sett eller åpent. Eit lukka sett er gjerne dyrare og betre lydisolasjon, eit åpent sett er ikkje så dyrt, har dårlegare lydisolering, men ser betre ut om du går med det utandørs.

Eg ville kjøpt eit sett med proppar til 3-500 kroner, eventuelt eit åpent sett i same prisklasse og kjøpt eit lukka til bruk innendørs. Du kan sjølvsagt bruke proppar eller åpent sett innandørs og, men dei er ikkje like komfortable å ha på i timevis.

Jeg har propper :)

Men er dette headsettet bra til musikk og spill nå jeg sitter hjemme og på skolen?

Lenke til kommentar

Jeg hadde de dyre Sennheiser HD595, som er meget bra. Kjøpte for moro skyld Philips SCH8900 fra CDON.no til 1/3 av prisen for å se om de var noe ligt de gamle Philipsene jeg savnet.

Og jeg fikk helt rett. Philipsene er utrolig morsomme å bruke, ikke like korrekt i lyden som Sennheiserene, men mye morsomere å lytte til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...