Anonym5656 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hei! Har en MacBook pro med nyinstallert leopard, men av en eller annen grunn får jeg ikke åpnet Keyboard & Mouse under system prefrences! Jeg husker for noen dager siden at jeg hadde fått den opp, men da var all teksten i alle fanen ovenpå hverandre, så det var jo umulig å gjøre noen instillinger. Noen som vet hva jeg kan jør for å få det til å fungere? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Først: Har du sjekket om alle systemoppdateringer er installert? Apple har hatt et problem med visse oversettelser av Keyboard.prefPane, men vet ikke om de har kommet med en update nå... Hvis alle oppdateringer er installert, kan du prøve å gjøre noe smålig tungvint løsning som krever at du må sette en del settings på nytt, men det kan mest sannsynlig føre til at problemet løser seg: Gå inn i ~/Library/Preferences og finn filen com.apple.systempreferences.plist. Dra denne ut til skriveborder og reboot maskinen din.. Da vil OS X generere en ny plist-fil for System Preferences, men dette fører jo til at du må sette alle preferences for hele maskinen din på nytt, da OS X generer en plist-fil med default settings.. En ting jeg lurer på dog, er hvordan du installerte Leopard på denne MBP-en? Har lest litt rundt på nettet nå, og funnet ut at det visstnok kan være noen problemer med gesture tutorial-filene som skaper problemet... De fleste som får disse problemene har enten installert Leopard fra et custom disk image eller kjørt restore fra Time Machine etter installasjon.. Denne diskusjonen på apple.com har visst en god del løsninger, så du kan jo lese litt der hvis problemet fortsetter Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Da jeg sletta/flytta prefrencesfila kom jeg i allefall inn på settingsene igjen, men når jeg går fra keyboard og trykker på trackpad så klikker det, men om jeg går fra bluetooth til trackpad så fungerer det. Tror jeg. Det er en svart firkant på høyresiden som vel ikke skal være der? Edit: Når jeg prøvde å gå inn på nytt etter jeg endra noen innstillinger så kom jeg ikke inn igjen. Jeg får lese litt i tråden du linket til. Endret 28. september 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Den svarte rammen skal være der, men det tyder på at du mangler et par QuickTime-filer som viser gestures i systemet ditt... Disse bør du finne i Leopard-DVDen et sted, i en fil som heter Essentials.pkg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå