Gå til innhold

(LØST) Hvordan "hacke" seg innpå en bruker i XP uten passord?

Pizzaen

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har en bærbar pc med Xp og en bruker som er administrator og ingen flere brukere... Men jeg husker ikke passordet. Finnes det et måte og "hacke" seg innpå en bruker uten passord? Og hver så snill og ikke stenge denne tråden, er min pc så dette er LOVELIG!

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er DIN maskin, kan du ta ut disken og sette den inn i et eksternt diskkabinett. Boot opp en annen harddisk, koble til den gamle med USB (fra det eksterne kabinettet) og voila. <.<

Om du ikke har tilgang til filer på disken (Som Documents and Settings), så høyreklikker du på mappen og velger Properties, fjerner [Read Only]. Gå til Security tabben, klikk avdanced og sett deg selv som Owner.

Evt. boot opp med en Ubuntu CD og se om du får adgang til disken på samme måte som i steget over... Igjen: Bare hvis dette er din egen maskin.

Endret av Micah^^
Lenke til kommentar

Hvordan hadde du i utgangpunktet tenkt å overføre fila og til hva.

Du kan jo boote med Windows PE CD med BartPE plugin for "map network drive" mot en annen windows maskin og kopiere over lokalnettet.

http://www.bootcd.us/BartPE_Plugin_Details...work-Drive.html

Eller du kan sette opp en lokal FTP server eller tftp server på en annen maskin i lokalnettet ditt og laste opp fila fra laptoppen som er bootet med linux.

Lenke til kommentar

Har jo ikke internett på den!

Har du en mobil med minnekort da? Som du kan bruke som ekstrern-harddisk.

Nope

En slik koster fra 50-lappen og oppover. Veldig kjekt å ha.

Ja, har tenkt på det flere ganger, men jeg har kommet meg på byen så har dere (folk på forumet) funnet ut hvordan jeg kan gjøre dette...

Hvordan hadde du i utgangpunktet tenkt å overføre fila og til hva.

Du kan jo boote med Windows PE CD med BartPE plugin for "map network drive" mot en annen windows maskin og kopiere over lokalnettet.

http://www.bootcd.us/BartPE_Plugin_Details...work-Drive.html

Eller du kan sette opp en lokal FTP server eller tftp server på en annen maskin i lokalnettet ditt og laste opp fila fra laptoppen som er bootet med linux.

Hvordan gjør jeg dette da viss jeg ikke greier og logge meg innpå nettverket ? :p

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...