Jakoozie Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hei, jeg lurte på om man kun får 3 poeng (60 studiepoengsfag) for det første året, eller om dette fortsetter å løpe? Jeg går juss nå på Hil, og i fjor gikk jeg sosiologi og fikk 3 poeng, får jeg da 3 poeng for dette året også? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
castorxx Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Du får kun poeng for det første året. Og 3 poeng gjaldt i det gamle systemet, men nå som regelverket endres får du kun 2 poeng for å ha tatt 60 studiepoeng. For militær-/siviltjeneste eller folkehøgskole eller 60 studiepoeng høyere utdanning vil det bli gitt 2 tilleggspoeng, mot tidligere 3. Les mer her Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Du får kun poeng for det første året. Og 3 poeng gjaldt i det gamle systemet, men nå som regelverket endres får du kun 2 poeng for å ha tatt 60 studiepoeng. For militær-/siviltjeneste eller folkehøgskole eller 60 studiepoeng høyere utdanning vil det bli gitt 2 tilleggspoeng, mot tidligere 3. Les mer her Ok, men får ikke den endringen effekt først neste år? Jeg trodde vi fikk 3 poeng for 08-09 året, men så var det slutt? (Teit hvis vi bare får 2 ) PS- Jeg gikk ikke sosiologi første året, det var dama som skrev det første innlegget Dette er mitt første år med høyere utdanning Endret 27. september 2008 av Jakoozie Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (Teit hvis vi bare får 2 ) Hvorfor? Alle andre får også 2 poeng. Lenke til kommentar
castorxx Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ok, men får ikke den endringen effekt først neste år? Jeg trodde vi fikk 3 poeng for 08-09 året, men så var det slutt?(Teit hvis vi bare får 2 ) Endringen gjelder i opptaket til 2009/2010, så du får bare 2 poeng. Men som Mikachu nevner, så er det likt for alle, så det spiller egentlig ingen rolle Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Ok, men får ikke den endringen effekt først neste år? Jeg trodde vi fikk 3 poeng for 08-09 året, men så var det slutt?(Teit hvis vi bare får 2 ) Endringen gjelder i opptaket til 2009/2010, så du får bare 2 poeng. Men som Mikachu nevner, så er det likt for alle, så det spiller egentlig ingen rolle OK, men jeg konkurrerer jo med folk som er eldre enn meg også, og de fikk jo 3 poeng når de tok sitt første studie e.l. Eller mister de ett? Lenke til kommentar
castorxx Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 OK, men jeg konkurrerer jo med folk som er eldre enn meg også, og de fikk jo 3 poeng når de tok sitt første studie e.l.Eller mister de ett? De mister ett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå