Gå til innhold

Høyere utdanning og tilleggspoeng?

Jakoozie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får kun poeng for det første året. Og 3 poeng gjaldt i det gamle systemet, men nå som regelverket endres får du kun 2 poeng for å ha tatt 60 studiepoeng.

For militær-/siviltjeneste eller folkehøgskole eller 60 studiepoeng høyere utdanning vil det bli gitt 2 tilleggspoeng, mot tidligere 3.

Les mer her

Lenke til kommentar
Du får kun poeng for det første året. Og 3 poeng gjaldt i det gamle systemet, men nå som regelverket endres får du kun 2 poeng for å ha tatt 60 studiepoeng.

For militær-/siviltjeneste eller folkehøgskole eller 60 studiepoeng høyere utdanning vil det bli gitt 2 tilleggspoeng, mot tidligere 3.

Les mer her

Ok, men får ikke den endringen effekt først neste år? Jeg trodde vi fikk 3 poeng for 08-09 året, men så var det slutt?

(Teit hvis vi bare får 2 :( )

PS- Jeg gikk ikke sosiologi første året, det var dama som skrev det første innlegget ;)

Dette er mitt første år med høyere utdanning

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Ok, men får ikke den endringen effekt først neste år? Jeg trodde vi fikk 3 poeng for 08-09 året, men så var det slutt?

Endringen gjelder i opptaket til 2009/2010, så du får bare 2 poeng. Men som Mikachu nevner, så er det likt for alle, så det spiller egentlig ingen rolle ;)

Lenke til kommentar

Endringen gjelder i opptaket til 2009/2010, så du får bare 2 poeng. Men som Mikachu nevner, så er det likt for alle, så det spiller egentlig ingen rolle ;)

OK, men jeg konkurrerer jo med folk som er eldre enn meg også, og de fikk jo 3 poeng når de tok sitt første studie e.l.

Eller mister de ett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...