RJay Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Hei, jeg har for første gang begynt å tenke seriøst på vannavkjøling til dataen min. Jeg er da en komplett nybegynner på dette området, men jeg har dog begynt å skjønne litt av dette ved å studere ferdig komplette sett. Det har dessverre ikke fått meg i forståelse helt av alt. Jeg kan maskinvare og andre temaer rundt datamaskin veldig godt, generelt bare vannavkjøling jeg er uerfaren med. Okey, over til saken... Kan jeg få hjelp til å sette sammen en handleliste til et vannavkjølt sett? Og helst også hvorfor den delen? (Så jeg kan lære litt i samme slengen ) GPU-vannblokk venter jeg med til jeg har kjøpt nytt skjermkort. Grunnen til det er fordi jeg står fast ved valget mellom GTX280 og HD4870. Det blir nok sannsynligvis GTX280. Det var denne jeg ville ha først, men da jeg fikk høre støynivået så ble jeg ganske så usikker og begynte å vurdere HD4870. Men så når jeg tenker vannavkjøling blir det jo ikke viftestøy fordi vifta er da fraværende Min datamaskin: CPU: Intel E6750 2.66GHZ ~3.5GHz (blir oppgradert til Q9550 eller tilsvarende i november) RAM: Mushkin 4GB 1066MHz Hovedkort: Gigabyte GA-P35 DS4 GPU: Nvidia 8800GT 512MB (blir sannsynligvis oppgradert til enten GTX280 eller HD4870) Kabinett: Cooler Master Cav3 (Lian Li A77B blir sannsynligvis kjøpt inn om ca en uke) Noe jeg mangler av info? Spør meg Edit: Glemte å nevne at jeg helst vil kjøpe av en norsk butikk, pga dette med tollen. Hvis det er så at tollen allikevel ikke blir så høy og totalt (med frakt og toll) så billigere å handle fra butikker i utlandet, så kan det jo gå an. Edit2: Budsjett? Tjaa... 2000-3000kr, muligens opp mot 4000kr. Mvh RJay Endret 27. september 2008 av RJay Lenke til kommentar