Gå til innhold

Skjerm slår seg av, defekt skjermkort?

xrayeyes

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt på forumet uten og finne noe ang mitt problem så skal prøve og forklare.

For noen dager siden så var alt ok, men en morgen når jeg skulle gjøre noe på pc`n så ville ikke den ene av mine 2 skjermer slå seg på, bare blinket grønt i av\på lampen.

Fikk ikke liv i den så jeg tenkte en restart skulle gjøre susen, men nei... da ville ikke skjerm nr 2 slå seg på heller.

Tok ut kabler og satt de inn igjen uten resultat...

Fikk omsider liv i skjerm nr 2 og kom inn i windows og sjekket at alt var som det skulle i instillinger til skjermkort, kjørte veiviseren til og sette opp flere skjermer og da plutselig fikk jeg liv i begge skjermer :)

Men gleden ble kortvarig så fort jeg restartet så fikk jeg ikke liv i skjerm nr 1. Men nr 2 virket.

Testet flere ganger og avinstallere skjermkort driver og legge inn på nytt uten at det hjalp mer enn til neste restart. Prøvde og bytte plass på skjermene bak på kortet for og se om den ene utgangen var gåen men fikk bilde på begge 2, men ikke begge samtidig.

Tok en formatering i håp om at det hadde blitt noe feil med driver av en eller annet grunn, hjelp helt til jeg nå kom hjem og ikke får liv i skjermen, men nå hjalp det med en gjennomgang i veiviseren for flere skjermer så fungerer det. Men er redd for at det skjærer seg når jeg tar en restart eller lar pc`n stå.

Når det her skjedde så hadde jeg driver version 177.92, en beta driver. gikk tilbake til 175.19 uten resultat.

Så nå har jeg egentlig ikke noe ideer igjen så jeg har ett håp om at noen her kan komme på noe jeg kan prøve.

Har forøvrig ett Msi 8800 GT 512 mb kort. Skjerm nr 1 er en Viewsonic vx922, nr 2 er en gammel crt skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...