Blackborn Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg har instalert RedHat 8.0 på min maskin. Og har tenkt til å bruke den til å regulere hastiheten til de som er på mitt nettverk. Er det noen der ute som vet hvordan , kanskje har gjort dette selv?? (har aldri vært borti linux før, helt grønn egentlig) Takk for alle svar!!!!!!! Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg husker nå bare freebsd sin ipfw firewall, den sammen med dummynet så kan det lages "hastighet" regler for ut/inn og masse mer. Har pr.dato ikke noen linux maskin å teste på, men jeg vil tro at dette skal også finnes i de firewallene som brukes av linux, dummynet har mener jeg at jeg har lest om i linux howto's ang. testing/simulering av protokoller over dårlige linjer. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg har instalert RedHat 8.0 på min maskin.Og har tenkt til å bruke den til å regulere hastiheten til de som er på mitt nettverk. Er det noen der ute som vet hvordan , kanskje har gjort dette selv?? (har aldri vært borti linux før, helt grønn egentlig) Takk for alle svar!!!!!!! Har tenkt på dette selv, men ikke komt så langt. I utgangspunktet virker det en smule komplisert, men denne linken kan kanskje hjelpe deg: http://www.pcplus.co.uk/media/pcplus/pdf/1...inux.expert.pdf Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hvis du leser manualen til traffic shaper Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 jeg tror også du kan bruke iptables til dette. "man iptables" eller google! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hadde vært tøft om noen hadde laget en slik tutorial/guide for HW.no Kunne kalt det: "Avansert router for 200 kroner" Du trenger; 1 datamaskin som du finner på loftet 2 nettverkskort nettverkskabler (eventuelt en hub/switch) Hehe, det hadde vært flott, ikke sant? Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 HAr jo vært esnak om en Linux-sekjson, og da hadde jo allslags newbie-guider vært kjekke Lenke til kommentar
Blackborn Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 det hadde vært kjempe fint om noen som har greie på det kunne skrive hva de viste (det gjør de sikkert , men de er ikke her inne å kikker) Lenke til kommentar
SSM Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Har gjort det på endel LAN's og har satt det opp hjemme, men begynner å bli en stund siden. Det du ønsker er QOS støtte med 'CBQ' regelsetttet. (Er ihvertfall det enkleste) I tilegg ønsker du iproute2 med 'tc' ('traffic control'). Les gjerne linux advanced routing tutorial for en grei innføring i temaet. Lenke til kommentar
Blackborn Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 er det veldig vanslkig å sette opp??? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hvis du leser manualen til traffic shaper Gjør det først, spør etterpå om du får problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå