Gå til innhold

Hvordan dele eksterne disker OG sørge for at delingene dukker opp automatisk når man skrur diskene på igjen?

pcf

Anbefalte innlegg

Hei! På det trådløse nettverket mitt har jeg to laptop'er som begge kjører Windows XP Pro. Maskin A står som kontormaskin og server for de eksterne diskene, og maskin B er underholdningsmaskin jeg tar med til sofaen når jeg skal se film osv.

* På A er flere eksterne harddisker koblet til og delt for brukeren Administrator, som har fulle rettigheter (jeg logger inn som Administrator på begge maskinene)

* På B er disse delte harddiskene mappet som drev-bokstaver

Dette funker glitrende, og jeg har alltid full tilgang til alt på serveren (A) fra underholdningsmaskinen (B).

PROBLEMET er at hver gang jeg slår av en ekstern harddisk og senere slår den på igjen (mens Windows kjører), dukker den opp på A uten delingen. Delingen kommer ikke automatisk på igjen med mindre jeg restarter Windows.

Så da må jeg inn igjen og sette delingen på nytt for hver eksterne disk jeg slår av og på, og det begynner jeg å bli skikkelig lei av.

Noen tips for hvordan jeg kan få dette til å gå automatisk?

Takker!

P.S. Jeg har forøvrig slått av automatisk deling i registeret (se her: http://hianoto.net/windows_disable_automatic_shares.html)

Endret av pcf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...