Gå til innhold

[Løst]Er 300 watts psu stort nok...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Linken din funker ikke for oss.

300W høres litt tamt ut selv om jeg ikke har sett oppsettet enda.

Det finns PSU som er støysvake selv om de har vifte og fint kan brukes på home theater system.

Corsair sin VX og HX serie har fått skryt bla hos SilentPCReview

Btw, fikk linken til å funke som faen. Men er enig i at du skal gå for noe sterkere enn 300w.

Lenke til kommentar

Beklager at linken ikke fungerte skal vere ordnet nå...

Har dårlig erfaring med "såkalte støysvake strømforsyninger".Har prøvd flere bla corsair,OCZ ,Mist .Men ender alltid opp med at eg blir gående og iritere meg over viftestøy.Så denne gangen er håpet å unngå det...

Endret av Arcus_98023
Lenke til kommentar

Du kan kikke her:

http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html

Ranking N = Noise hvor 10 er best resultat.

Er flere PSUer med vifte som har både 9- og 8+ og 8 på støy test.

Det merkelige med rangeringen er at f.eks FS Zen (fanless) har fått karakteren 9- .

En annen ting er:

Ironically, the absence of a cooling fan in the PSU may require the addition of another case fan in the system. Fanless PSUs are generally more suitable for systems that run cooler and draw less power. Before opting for a fanless PSU, we urge you to read all the fanless PSU reviews and the associated forum discussions thoroughly. Plan for adequate system cooling and be prepared to experiment and fine-tune the system for thermal safety.
Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det som er med vifteløse PSU-er, er at de ikke har - nettopp - vifte. Viften i vanlige PSU-er suger ut luft. Med en passivt kjølt PSU mister du dette, og trenger kanskje derfor en kab. vifte ==> like langt?

PS: Selv kjører jeg en 380W-er på en eldre 3000+ s939 CPU (som bruker mer strøm - 67W) og er klokket fra 1.8 til 2.4 + NEO2 kort + et R9600pro kort, et par disker og div. Aldri hatt noe problem, men så er PSU av merket Seasonic, da :)

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...