Gå til innhold

Spørsmål rundt online/trykte fotoalbumtjenester

Anbefalte innlegg

Jeg fifler med tanken om å bygge opp en ny onlinetjeneste for produksjon/visning av fotoalbum. Men for å i det hele tatt ha noe å komme med er jeg interessert i både gode/dårlige erfaringer, samt ønsker om hva en ideell tjeneste burde inneholde. Om man er villig til å betale for en slik tjeneste, og eventuelt hvor mye, er også interessant.

Ideen min har jeg ikke lyst til å blottlegge helt siden jeg er helt i startgropa og ikke har lyst til at en eller annen skal rekke å sette den ut i livet før jeg kommer skikkelig i gang. Men i grove trekk ser jeg for meg en tjeneste hvor

1) Man kan laste opp bilder som man organiserer og kreativt sette sammen til fotoalbum. Et stikkord er scrapbooking.

2) Man kan vise fram fotoalbumene til andre på nett

3) Man kan sende fotoalbumene til trykk

1) og 2) er jo en veldig vanlig kombinasjon, men her vil presentasjonen skille seg vesentlig fra tjenester som foto.no, flickr.com og tilsvarende tjenester.

1) og 3) er også en forholdsvis utbredt kombinasjon. Men etter hva jeg erfarer, bygger disse ofte på at man må laste ned et program og installere det på datamaskinen sin. Produktet jeg tenker på er en ren nettjeneste, og skal derfor være tilgjengelig på de fleste plattformene.

Kombinasjonen 1), 2) og 3) har jeg i liten grad sett noe til foreløpig.

Alle innspill mottas med stor takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...