palie Skrevet 26. september 2008 Rapporter Del Skrevet 26. september 2008 Legger ut mitt første bilde her på bildekritikken. Bildet er av Tromsøbrua, tatt fra Tromsø skipsverft. Tromsdalen kirke (Ishavskatedralen kan så vidt skimtes mellom brobeina). Har beskåret bildet litt på høyreside og toppen. Er konvertert til s/h i tillegg til en liten justering av eksponering og oppskarping. Er det noen som har synspunkter på beskjæring og evt. andre justeringer som kan gjøres bedre? Bildet er tatt med Canon EOS 40D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 ISO 100 f/8 1/640 Brennvidde 42mm Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 26. september 2008 Rapporter Del Skrevet 26. september 2008 (endret) veldig bra! det jeg umiddelbart får ut av dette bildet er en surrealistisk følelse. de rene og mektige grafiske elementene sammen med tåken og lyset gir bildet et fast og rent preg... men det er fuglen som gir bildet den spesielle følelsen, fordi refleksjonen av den definerer vann som ellers hadde vært vanskelig å fått øye på.. det er den uventede kontrasten mellom det faste og harde, og det flytende og myke som gjør dette bra jeg ville beskjært vekk den tynne linja fra høyre Endret 26. september 2008 av hardmongo Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 26. september 2008 Rapporter Del Skrevet 26. september 2008 Jeg syns komposisjonen var bra. Litt synd med skyggen av brua i tåka. Jeg syns den trakk ned litt. Artig med den måka rett over vannflata. Jeg likte dette bildet godt. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 26. september 2008 Rapporter Del Skrevet 26. september 2008 Virkelig stilig bilde.. likte det svært godt.. spesielt det med måka med speilbilde i vannet.. Du kan være stolt av det bildet! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 26. september 2008 Rapporter Del Skrevet 26. september 2008 Utrolig flott. Her er det ingenting å ønske bort, alt spiller nydelig sammen. Fulgen, perfekt! Vanskelig å bedømme beskjæringen når ikke man ser hva du har kuttet, men det er vanseklig å tenke seg at du skulle beholdt mer. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. september 2008 Rapporter Del Skrevet 26. september 2008 Dette var skikkelig fint! Liker spesielt at du fanget fugelen akkurat der. Dette er noe å vise fram, definitivt. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Litt av et bilde av og være det første i BK'en! Nydelig samspill mellom alt. Rett og slett godteri for øyet. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Flott bilde, men sliter litt med kirken i bakgrunn.. Men for all del, et utrolig bra bilde. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Jeg liker det, men jeg ville beskjært høyresiden slik at den lyse stripa blir borte. Fuglene i bildet gjør etter min mening det lille ekstra . Francis Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Grafisk og monumentalt. Dette falt absolutt i smak. Vurderte du forresten andre vinkler mot brua? Kan være enig med hardmongo når det gjelder beskjæring. Lenke til kommentar
palie Skrevet 27. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Grafisk og monumentalt. Dette falt absolutt i smak. Vurderte du forresten andre vinkler mot brua? Kan være enig med hardmongo når det gjelder beskjæring. Joda, vurderte å beskjære helt inn til stolpen. Det var i utgangspunktet en enda større "glippe" der. Skal poste et bilde fra en annen vinkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå