Gå til innhold

BK: Tromsøbrua i morgentåke

palie

Anbefalte innlegg

Legger ut mitt første bilde her på bildekritikken. Bildet er av Tromsøbrua, tatt fra Tromsø skipsverft. Tromsdalen kirke (Ishavskatedralen kan så vidt skimtes mellom brobeina). Har beskåret bildet litt på høyreside og toppen. Er konvertert til s/h i tillegg til en liten justering av eksponering og oppskarping.

Er det noen som har synspunkter på beskjæring og evt. andre justeringer som kan gjøres bedre?

post-29564-1222467718_thumb.jpg

Bildet er tatt med Canon EOS 40D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8

ISO 100

f/8

1/640

Brennvidde 42mm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

veldig bra! det jeg umiddelbart får ut av dette bildet er en surrealistisk følelse. de rene og mektige grafiske elementene sammen med tåken og lyset gir bildet et fast og rent preg... men det er fuglen som gir bildet den spesielle følelsen, fordi refleksjonen av den definerer vann som ellers hadde vært vanskelig å fått øye på..

det er den uventede kontrasten mellom det faste og harde, og det flytende og myke som gjør dette bra

jeg ville beskjært vekk den tynne linja fra høyre

Endret av hardmongo
Lenke til kommentar
Grafisk og monumentalt. Dette falt absolutt i smak. Vurderte du forresten andre vinkler mot brua? Kan være enig med hardmongo når det gjelder beskjæring.

Joda, vurderte å beskjære helt inn til stolpen. Det var i utgangspunktet en enda større "glippe" der. Skal poste et bilde fra en annen vinkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...