Okeblol Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hei Her jeg bor for tiden er jeg langt unna routeren (den er en etasje nedenfor, og bak 3 vegger + et gulv) så å legge kabel til den er uaktuelt Har bodd her i et halvt år snart, og i begynnelsen brukte jeg trådløst nettverkskort (et D link range booster med 3 antenner) Routeren er og d-link rangebooster serien, både kort og router kostet en god del penger i butikk og var/er regnet som å være bedre enn gjennomsnittet slik jeg forstod det. Etter noen mnd begynte trådløse koblingen å bli ustabil, det ble værre og værre, og gikk over til å dette ut i perioder. Skjønner ikke helt hvordan den plutselig kan miste forbindelsen med routeren og i perioder faktisk ikke se den i det hele tatt ? Jeg dro til butikken og spurte hva jeg skulle gjøre, hadde hørt at man kan få routere til å "ta i mot" internett slik at jeg kunne plassert en router mye nærmere hoved routeren og henta nett slik, men ble anbefalt slike bokser man kobler i strømuttakene og slik henter ut nett hvor som helst i huset Jeg gikk for det alternativet, og etter litt knoting med å finne strømuttak hvor boksene fant hverandre, fungerte nettet kjempe bra (bedre enn trådløsen noen gang hadde gjort) Etter et par mnd med dette begynte dette og å gå dårligere, fra lengre lag spikes til perioder med meget høy ping og vanvittig dårlige hastigheter på linja, og nå i det siste så ekstremt som at det ikke er internett i det hele tatt, boksene finner plutselig ikke hverandre i perioder. Ingenting av strømnett i huset er forandret, ingen nye elektroniske ting som trekker strøm, har saumfart huset flere ganger og finner rett og slett ingen grunner til at de ikke skal fungere, da de har fungert fint i et par mnd Noen som har noen anelse om hva problemet er ? Kanskje det er en gjenganger i sjangeren, boksene utslitt f.eks ? (skulle tro de varte lengre enn 3'ish mnd?) Hvordan har det seg at begge internett løsningene til tider oppfører seg som om selve internett linja datt ut, da linja er meget stabil og det aldri har vært noen feil på den ? Skal jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe en router som jeg kan plassere mye nærmere hoved routern, slik at det kun er en vegg mellom de ? Da blir det ca 10 meter med kabel fra routeren og til PC, om det ikke er for langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå