phax Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Du har sannsynligvis puttet kabelen inn i hullet i midten? Det er for tilkobling med hvis du har bananplugger på kablene, noe du ikke har. Skru ut den dingsen litt så ser du at det er et hull på siden av terminalene, putt inn kabelen der og skru igjen så kabelen kommer i klem. Skru den litt ut så skjønner du Her ser du et bilde hvordan. (her har de brukte alle terminalene, men det trenger du ikke tenke på da du kun har to ledere per kabel, da bruker du broen som sitter mellom terminalene slik at de fungerer som en terminal.) Endret 23. oktober 2008 av phax Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Herlig. Tror jeg fikk til den delen nå. Skal koble til PC og TV nå, men forstår ikke helt hvor jeg skal koble til dette. Jeg har valgene: Control Bus (??) Tviler vell på det er denne DMP/MP3 ? DVD Tuner / DAB ?? CD ? Aux ?? Hvor skal jeg koble til de ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det spiller ingen rolle. De navnene er laget slik at det skal bli lettere å holde styr på tilkoblingene. Bruk feks Aux på PC og DVD på TV-en. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Aha.. Hihi. Burde vell forstått det ja. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Får takke alle for hjelpen! Er nå oppe å går Men, når jeg "muter" lyden på TVen, og hører helt inntil høytalerene hører jeg en "tsssss" lyd. Peiling på hva det er? Sendingen? Dårlige kontakter? Den er ikke spesielt høy. Meget mulig dette er vanlig? Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det er helt vanlig det. Regner med den er såpass lav at du må legge øret inntil for å høre den? Hvis den er plagsomt høy kan det tyde på at kablene plukker opp litt støy på veien. Hvis ikke er det nok normalt. Litt susing blir det uansett sålenge forsterkeren din er påslått. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Okai. Må inntill for å høre ja. Takk skal du ha Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Susing kan og kome av kvaliteten på komponentene og kva signalkjelde du benytter. Ein laptop er til dømes veldig utsatt for støy. Dette merker du fort ved å kople eit sett høgtalere eller hovudtelefonar til hovudtelefonutgangen. Same er ofte eit problem med integrerte lydkort i ein stasjonær PC. Eg ser for meg at det og kan være eit problem på TV-apparater og CD-spelarar. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det er riktig som Zeph sier: Det er kvaliteten på utstyret. Hvis du kun har på forsterkeren, og skrur volumet helt opp, så hører du hvor mye forsterkeren selv støyer. Jeg var litt skeptisk til dette da jeg kjøpte mitt nye anlegg i sommer. Fra før så hadde jeg Pioneer AX4 og PSB Image høytallere, da suste det litt. Jeg kjøpte Klipsch høytallere som er mye mer effektive enn PSBene. Lyd & Bilde nevnte dette i en test, at man skulle skru forsterkeren på fullt, og høre på diskanten. Den lyden man hadde der, ville med Klipsch bli 15 dB høyere. Noe som er ganske mye. Med mitt nye anlegg med Klipsch og Marantz så finnes det ikke en lyd i det hele tatt Så jeg ble heldigvis positivt overrasket. Støyen du hører vil også bli ekstra forsterket av at signal kabler osv ligger sammen med 230v kabler. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Upåklagelig her og med Klipsch RF-82 og Vincent-forsterkar. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Godt jeg ikke er en perfeksjonist innen musikk-avdelingen Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ett lite spørsmål. vil man ha merkbar forskjell ved og koble til en optisk kabel fra forsterker til PC`n? og ikke denne som er blitt nevnt her? http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler...kabel_1,5_m.htm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Fra PC-en til forsterker mener du vel. En optisk kabel har mulighet til å overføre ekte 5.1 lyd. Det har ikke den kabelen du linker til. Endret 29. oktober 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ja;) hehe. Men i 2.0 eller 2.1 system, stor forskjell der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg ville valgt optisk. Grunnen er at elektromagnetisk-støy fra PC-en ofte gjenspeiler seg lydkvaliteten når du bruker en "minijack-til-phono kabel". Hvis du derimot kobler opp med en optisk kabel, risikerer du ikke dette, da den optiske kabelen overfører lys. Forsterkeren vil også høyst sannsynlig dekode signalet bedre enn det PC-en ville gjort. Enda en fordel med optisk er at du slipper eventuelle jordingsproblemer. Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har man optisk inngang på forsterkeren så er det og anbefale ja. Veldig få stereoforsterkere som har det, men i hjemmekinoverdenen er det jo vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå