Gå til innhold

JEG LURER

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på noe. Når kan du si og hvordan vet du at du er kristen, personlig kristen, passe kristen eller ateist? Det er så mange ord og utrykk som svirrer rundt, men det er et fåtall som egentlig forstår og skjønner hva det betyr, tror jeg. Jeg kan ikke svare på det. Er det noen som kan?

Jeg tror ikke på noe, så jeg sier at jeg er en atesit, men så sier jeg plutselig "åh...takk Gud" Det blir jo feil... Er det noen som kan svare eller har noen synspunkter?`

Ha et fortsatt trivelig liv :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på om du har skrevet topic i caps, som vi ikke liker.

hehe... CAPS E FINT.

Du må ikke lure så masse unge dame. Det skal ikke være lett å vite hva man skal tro i disse dager.

Ha tro på deg selv og tro at det finnes en høyere makt. Gi kjæresten din en suss og din mamma og pappa en klem, så skal du nok se at alt går bra!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg lurer på noe. Når kan du si og hvordan vet du at du er kristen, personlig kristen, passe kristen eller ateist? Det er så mange ord og utrykk som svirrer rundt, men det er et fåtall som egentlig forstår og skjønner hva det betyr, tror jeg. Jeg kan ikke svare på det. Er det noen som kan?

Jeg tror ikke på noe, så jeg sier at jeg er en atesit, men så sier jeg plutselig "åh...takk Gud" Det blir jo feil... Er det noen som kan svare eller har noen synspunkter?`

Ha et fortsatt trivelig liv :D

Hei!

Først må jeg understreke at det egentlig ikke "går an" å være "litt kristen" eller noe midt i mellom, selv om man ofte kan føle det sånn.

Enten så er man kristen, eller så er man det ikke.

I ditt tilfelle så sier du jo selv at du "ikke tror på noe", så da er du jo som du selv sier ateist.

Spørsmålet om når man vet man er kristen er egentlig dette:

Hvis du tror at mennesket Jesus som bodde i Israel for ca 2000 år siden var Guds sønn, og at Han døde for alle mennesker på korset, så er du en kristen.

Så er det alltids noen som sier at de tror på dette, men ikke klarer å "leve som en kristen", og dermed blir utrygge på om de egentlig er kristne. Dette er nok noe de fleste kristne kjenner seg igjen i, inkludert meg, men det viktige er å innse at man som menneske aldri vil kunne gjøre seg rettferdige for, og samtidig ha tillit til at det offeret Jesus gav på korset gjelder for alle som tror på Ham, og at derfor gjerningene i seg selv ikke avgjør om du er en kristen (eller frelst om du vil).

Håper dette klarnet litt opp i ting...? :)

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ha et fortsatt trivelig liv

Jeg tror du har samme tro som meg, jeg tror på å ikke tro på noe!

1, 2, 3, 4 tro hoho

Jeg tror du har samme tro som meg, jeg tror på å ikke tro på noe!

den ble morsom!!!

ps: DOS rules

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nice post, asyrst..

Nei, det er sant som tunefish sier. Man er ikke "litt" kristen, men man trenger ikke nødvendigvis å være kristen for å tro på "høyere makter".

Som sagt finnes det ikke nødvendigvis fremmedord for alle følelsene våre. Noen kan tro at det finnes noe større, en slags livsenergi, eller bare et slags svært nettverk av energi mellom mennesker, psykisk. Andre tror det finnes en fysisk gud som styrer alt, og noen tror på menneskeheten og kroppen.

Noen tror på djevelen.

Men tror du på det som står i bibelen, og på trosbekjennelsen, da er du kristen. Hvis du ikke tror på at Jesus var Guds sønn, og på at du må tro på ham for å få evig liv, da er du ikke kristen.

Men det hindrer deg ikke i å tro på noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...