GRIM87 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hei jeg vurderer å kjøpe en slik, virker litt fansy å ha en sånnen stående i stua med laptopen koblet til plasma tv'en å spille av filmer fra den. Er det noe som har erfaring med disse trådløse hardiskene? Noen venner av meg sier det bare er noe piss. Why? bare fordi det kanskje går litt tregere å laste inn på dem? Gi feedback på dette dere som orker/gidder/kan/vil takk takk for svar Lenke til kommentar
cdr Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Gitt at alle maskiene er i samme nettverk, er det ikke verre enn at man kan dele filer fra en annen maskin. Jeg ser ikke helt nytten av at selve disken er montert i et trådløst kabinett; dette gjør at hastigheten begrenses av det trådløse grensesnittet - som jo ikke er all verden om man skal overføre store filer, eller streame HD-materiale. De aller fleste eksterne disker kommer med USB2, så selve opplastinga av filer er neppe et problem - ytelsesmessig. Det er forøvrig en egen kategori i prisguiden for NAS. En NAS stasjon med kablet nettverk vil nok være å foretrekke, eventuelt en dedikert filserver om man ønsker å investere i det. Endret 26. september 2008 av RaScZaK Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Ja greit det. Men ser litt bedre ut med laptopen en plass i stua ( har ikke mye lagringsplass på laptopen ) å lurte derfor på om den funker 100%? kan man spille av filmer direkte fra hardisken uten problemer lism? Jeg syntes det er bedre jo mindre ledninger det er. Å jeg gidder ikke kjøpe mer lagringsplass til selve maskienen. Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Noen fler innspill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå