Gå til innhold

BK - Sofasliteren

cybirg

Anbefalte innlegg

Jeg er nybegynner så alle kommentarer tas mot med glede.

Små justeringer er foretatt i Lightroom, justerte ned eksponering, siden bildet var en del overeksponert, og la på litt mer lys i de mørke partiene.

Sony A350 m/Sony 18-250@40mm

f/4.5

1/125

Iso 100

post-38456-1222462949_thumb.jpg

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldingene. Det er helt riktig at fokusen var på hodet like over øynene, selv om jeg egentlig vet at fokus skal være på øynene.

Imidlertid lurer jeg på hvordan dere ser akkurat dette? Da jeg tok en kikk på bildet så var mitt førsteinntrykk at jeg burde hatt litt større dybdeskarphet slik at venstre labb også ble skarp. Dette tror jeg burde vært mulig da bakgrunnen er såpass langt bak.

Edit: Har lagt til EXIF-info.

Lenke til kommentar
Takk for tilbakemeldingene. Det er helt riktig at fokusen var på hodet like over øynene, selv om jeg egentlig vet at fokus skal være på øynene.

Imidlertid lurer jeg på hvordan dere ser akkurat dette? Da jeg tok en kikk på bildet så var mitt førsteinntrykk at jeg burde hatt litt større dybdeskarphet slik at venstre labb også ble skarp. Dette tror jeg burde vært mulig da bakgrunnen er såpass langt bak.

Edit: Har lagt til EXIF-info.

Du ser at det er endel skarpere oppe på hodet(det er i fokus), mens øynene er mindre skarp(ute av fokus).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...