cybirg Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Jeg er nybegynner så alle kommentarer tas mot med glede. Små justeringer er foretatt i Lightroom, justerte ned eksponering, siden bildet var en del overeksponert, og la på litt mer lys i de mørke partiene. Sony A350 m/Sony 18-250@40mm f/4.5 1/125 Iso 100 Endret 27. september 2008 av cybirg Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Veldig fint! Veldig rolig bilde med avslappende atmosfære. Harmonerende farger og bra skarphet. Mulig å vite EXIF-info (og objektiv som ble brukt)? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Koselig bilde .... Burde kanskje ikke gi særlig kritikk da jeg sitter på en elendig laptop, men for meg ser det ut som om du har fokuspunktet er litt feilplasert. Ville siktet inn på øyet... Veldig fint bildet, som hundeeier heltsikkert vil sette pris på.... Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Et av bra bilde, men fokusen sitter ikke. Vil si at den er opp på hodet nå, så sikt neste gang mot øynene. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Må sei meg enig i kritikken så langt. Fargane, stemninga, komposisjonen og behandlinga. Alt stemde. Utanom fokus. Hadde eg fått eit slikt bilete av doberen min, i si tid, med fokus på rette stad, hadde eg aldri latt hedersplassen romma noko anna bilete. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Takk for tilbakemeldingene. Det er helt riktig at fokusen var på hodet like over øynene, selv om jeg egentlig vet at fokus skal være på øynene. Imidlertid lurer jeg på hvordan dere ser akkurat dette? Da jeg tok en kikk på bildet så var mitt førsteinntrykk at jeg burde hatt litt større dybdeskarphet slik at venstre labb også ble skarp. Dette tror jeg burde vært mulig da bakgrunnen er såpass langt bak. Edit: Har lagt til EXIF-info. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Takk for tilbakemeldingene. Det er helt riktig at fokusen var på hodet like over øynene, selv om jeg egentlig vet at fokus skal være på øynene. Imidlertid lurer jeg på hvordan dere ser akkurat dette? Da jeg tok en kikk på bildet så var mitt førsteinntrykk at jeg burde hatt litt større dybdeskarphet slik at venstre labb også ble skarp. Dette tror jeg burde vært mulig da bakgrunnen er såpass langt bak. Edit: Har lagt til EXIF-info. Du ser at det er endel skarpere oppe på hodet(det er i fokus), mens øynene er mindre skarp(ute av fokus). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå