fatefalls Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Kjøpt meg en ny maskin som jeg har for første gang bygget selv. Problemet er at jeg ikke får installert OS (Vista) og har kommet i denne onde sirkelen: Når jeg starter får jeg denne feilen; No hard disk detected! Men oppstarten kjører videre. Når jeg forsøker å installere Vista så laster den filene, men får etterhvert feil som sier at jeg må starte maskinen på nytt. Og da er jeg tilbake på a) I BIOS finner jeg harddisk og alt ser ut til å være i orden. Hva er galt? Lenke til kommentar
Star Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hvilket hovedkort? Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 har lite peiling på dette, men har du sett jumperen i hdden i riktig? http://www.tips4pc.com/Articles/Computer%2...ngs_o.htm"" target="_blank">Her er litt info om plasering Lenke til kommentar
petter15 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hmmm...hvilken disk er det du har kjøpt da...Er vel ikke noe særlig med jumper på feks en sata-disk....Kjøpte meg ny pc i mai i år, opplevde faktisk samme problemet som deg. Husker ikke helt om den dukket opp i bios eller ikke, men disken spant ihvertfall ikke opp...Fikk også beskjed om at det ikke var tilkoblet noe disk når jeg skulle installere vista. Prøvde å sette harddisken i en kompis sin pc, og den krasja...Dermed kunne jeg konstatere at det mest sannsynlig var disken som var syndern...Har du mulighet til å gjøre noe av det samme som jeg har gjort? Lenke til kommentar
fatefalls Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Hovedkort: Asus P5Q Deluxe Harddisk: Samsung SpinPoint T166 320GB 8MB SATA Til mrKROVEL: Lenken din virker ikke. Lenke til kommentar
fatefalls Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Ok, har testet litt. Satte inn min en gammel harddisk, resultat: Svart skjerm Satte inn harddisken på min nåværende datamaskin, fortsatt svart skjerm. Kjørte uten harddisk, funket som fanken. Bortsett fra No hard disk detected! da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå