hekken Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Er det mulig å endre på rekkefølgen på lokal disker/partisjoner i Windows utforsker uten å endre stasjonsbokstaven? Det som er standart er jo at de sorteres etter stasjonsbokstaven, c, d, e, men jeg vil ha de sorter c, e, d. Er det mulig å få til? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Det tror jeg ikke går an, med mindre de tilfeldigvis sorteres slik om du velger å sortere etter størrelse etc. Bytt stasjonsbokstavene heller; Start > Run... > diskmgmt.msc NB! Ikke gjør det følgende om du har programmer eller spill installert på D: eller E: !!! Høyreklikk på D: og velg å bytte stasjonsbokstav (drive letter). Fjern den. Gjør tilsvarende med E:. Reboot maskinen. Nå kan du velge D: på den som var E: og omvendt. Lenke til kommentar
hekken Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Problemet er at D: er systemdisk og jeg får derfor ikke tilgang til å endre stasjonsbokstaven. Dette er en DELL maskin og der er det en recovery partisjon som er systemdisk og hvor bootloaderen ligger (D:) , mens Vista er installert på C:. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Skjønner. Da er det verre. Finnes kanskje tredjepartsprogramvare som kan hjelpe deg med sorteringen, men det har jeg ikke vært borti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå