Gå til innhold

Klarer ikke å flytte store filer til ekstern harddisc

2Olav

Anbefalte innlegg

Har problemer med å overføre store filer fra PC til ekstern harddisc. Får beskjed om at det er for liten discplass til denne operasjonen. Filene jeg vil overføre er på ca 20Gb hver. På PC-ens harddiscer er den med dårligst plass på ca. 70Gb, mens den jeg vil overføre til, har en ledig kapasitet på over 400Gb. Det dreier seg om noen AVI-filer jeg vil ta med meg, og redigere på en bærbar PC.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar. Har defragmentert, men det hjalp ikke. Det er FAT32 på den eksterne harddiscen, ja. Prøvde å la redigeringsprogrammet eksportere til den eksterne discen, og da delte den opp filene på under 4Gb, ja. Hvis jeg skal gjøre om til NTFS må jeg vel formattere? slik at all info forsvinner? Eller kan jeg konvertere til NTFS uten å formatere? Den eksterne discen har også FireWire tilkobling. Redd for at noe ikke virker om jeg formaterer. :cry:

Lenke til kommentar
Du må flytte filene over til pc eller en annen disk før du formaterer ja, under formatering vil all info på disken bli slettet. Å formatere er ikke noen risiko.

Ok, takk.

Da prøver jeg det. Var et program som fulgte med på den ekserne HDDen. Har aldri skjønt vitsen med det programmet, annet enn at det kansje er der for at HDDen skal kunne virke sammen med FireWire-kabel. Jeg flytter alt over til PC-en, formaterer,krysser fingrene og satser på at alt virker når jeg er ferdig. Takker alle for svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...