2Olav Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Har problemer med å overføre store filer fra PC til ekstern harddisc. Får beskjed om at det er for liten discplass til denne operasjonen. Filene jeg vil overføre er på ca 20Gb hver. På PC-ens harddiscer er den med dårligst plass på ca. 70Gb, mens den jeg vil overføre til, har en ledig kapasitet på over 400Gb. Det dreier seg om noen AVI-filer jeg vil ta med meg, og redigere på en bærbar PC. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Har du prøvd å defragmentere disken? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Det er et velkjent problem. Eksterne disker kommer ferdig formatert, med FAT32 filsystem, som ikke kan ta filer større enn 4 GB. Du kan formatere om til NTFS, eller konvertere. http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb456984.aspx Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Takker for svar. Har defragmentert, men det hjalp ikke. Det er FAT32 på den eksterne harddiscen, ja. Prøvde å la redigeringsprogrammet eksportere til den eksterne discen, og da delte den opp filene på under 4Gb, ja. Hvis jeg skal gjøre om til NTFS må jeg vel formattere? slik at all info forsvinner? Eller kan jeg konvertere til NTFS uten å formatere? Den eksterne discen har også FireWire tilkobling. Redd for at noe ikke virker om jeg formaterer. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Du må flytte filene over til pc eller en annen disk før du formaterer ja, under formatering vil all info på disken bli slettet. Å formatere er ikke noen risiko. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Du må flytte filene over til pc eller en annen disk før du formaterer ja, under formatering vil all info på disken bli slettet. Å formatere er ikke noen risiko. Ok, takk. Da prøver jeg det. Var et program som fulgte med på den ekserne HDDen. Har aldri skjønt vitsen med det programmet, annet enn at det kansje er der for at HDDen skal kunne virke sammen med FireWire-kabel. Jeg flytter alt over til PC-en, formaterer,krysser fingrene og satser på at alt virker når jeg er ferdig. Takker alle for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Convert kommandoen kan kovertere disken din til NTFS uten at du trenger å flytte filene... Har enda til gode å høre om at det ikke gikk.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå