Gå til innhold

Tabell for riktig GTLvref, 45nm og 65nm

Anbefalte innlegg

Les av tabellen den verdien for GTLvref som står ved den (CPU FSB, VTT) volten du har og bruk denne.

E8X00, Q9X50 og sikkert noen andre CPU'r er 45nm

E6X00 og sikkert noen andre CPU'r er 65nm

Tabell

Ligningene for tabellen:

GTLvref = (Vtt * 0.635)-(Vtt * 0.667) //45nm

GTLvref = (Vtt * 0.667)-(Vtt * 0.635) //65nm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk på at GLRvref også avhenger av klokk på prosessoren. denne tabellen går ut fra en standard klokk ved disse volt instillinger, og stiller du opp v-core vil også balansene variere litt.

GLTref er en innstilling for signal-bredden cpu skal lese fra. denne kan varierere mye ut fra klokk faktisk. slik jeg opplever det, og også slik jeg har lest meg fram gjennom mange forum og intel sine egne info sider.

sier ikke at noe er galt ved dine innstillinger:) men husk variasjonen, og at dette er de matematiske tallene og ikke de faktiske.

Lenke til kommentar

dessverre opplever jeg dette som forskjellig fra prosessor til prosessor. men sånn ca ved 4,0ghz 1,30vtt/fsb volt og 1,3v cpu-core på min 8500 ligger stabiliteten et sted mellom -30 og -10 gltref på core0 og -25 til -05 på core1... nå skal det sies at jeg sitter på et utrolig teit og ustabilt XFX790i ultra, og tror dette har mye av skylden. skal prøve med asus sitt 790i ultra å se om det er noe bedre. komplett må ta imot mitt XFX kort som reklamasjon, da det ikke yter riktig på rambrikkene mine. :p hehe.

Lenke til kommentar

legger til at disse instillingene du har oppgitt tror jeg kan stemme bra ved stock klokk, så de er et bra start grunnlag. å jeg tror dette kan være til stor hjelp for andre i dette forumet:)

good work. :thumbs:

jeg ser dette som mer sannsynlig enn alt annet jeg har kommet fram til om at -50 og -50 er start innstillinger ved standard vtt og klokk på 8000serien slik jeg ser strødd rundt på andre forum.

Endret av knutern88
Lenke til kommentar
Om VTT står på f.eks. 1.25v på min E3120 (45nm), skal da GTL stå på 85 (125-40)?

dette er vel xeon prosessor ja.. tror de har noe annen operasjons bredde enn 8XXX serien har.. uten å si det sikkert. har aldri prøvd disse xeon prosessorene.

hva du mener med at GTL skal stå på 85 (125-40) forsto jeg ikke helt.

forklar nermere (125-40) hvor hentet du dette fra?

Lenke til kommentar
Da skal den stå på -40mv. Derfor er det en tabell, ingen regning. Går ikke du på fysmat?

På mitt HK (DFI LT X48-T2R) står det ikke noe med mV, kun andre verdier - f.eks. 110 som stock. Dette gjelder for alle GTL-verdiene. Tenkte det avr en eller annen spenning oppgitt i millivolt. Dermed 125 mV (VTT) -40mv (som du har skrevet) = 85 mV som setting på HKet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...