Gå til innhold

Deling av hardisk

Bayas

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat formatert hardisken, etter dette delte jeg hardisken i 2. Begge ble på ca 10 gigabyte. Dessverre tenkte jeg meg ikke om, så når jeg var ferdig å innstalere alle programmene og driverne, var c: disken full. Er det mulig å overføre gigabyte fra den ene hardisken til den andre slik at det blir litt mer plass på c disken? Håper det er noen som kan hjelpe med:)

Vennlig hilsen Bayas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører XP.. så kan du gjøre følgende:

Kjør diskmgmt..

Hvis du ikke har lagret noe på den andre partisjonen, sletter du denne, og opretter en ny en med de antall MB du ønsker å utvide C: med.. Så velger du at han skal utvide c: med disse.. Så oppretter du en ny partisjon med de siste..

:dribble:

Lenke til kommentar
Hvis du kjører XP.. så kan du gjøre følgende:

Kjør diskmgmt..

Hvis du ikke har lagret noe på den andre partisjonen, sletter du denne, og opretter en ny en med de antall MB du ønsker å utvide C: med.. Så velger du at han skal utvide c: med disse.. Så oppretter du en ny partisjon med de siste..

:dribble:

Hvor finner jeg diskmgmt? Er dette et program? Har ikke så veldig god peiling på pc, lurer derfor på om du kan skrive en litt mer detaljert beskrivelse slik at det blir lett og utføre:)

Lenke til kommentar
Trykk "kjør.." på startmenyen og skriv inn: diskmgmt.msc

Da kommer det opp et program som du kan bruke til diskbehandling..

;)

Hjertelig takk for hjelpen så lant:) men må nok mase litt mere. Har brukt programmet du henviste til, og nå har jeg formatert og delt D disken i 2. Dette medførte at jeg fikk en C: disk. en D: disk og en remse som blir kalt free space. Det som blir klart free space vil jeg legge til c disken slik at jeg får mere plass der siden c disken nesten er helt full. Hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...