Reggy Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Har flg ram i min maskin: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=53791 Jeg har lyst til å kjøpe 4 GB ram til slik at totalen blir 6 GB ram. I samme merke finner jeg ikke noe annet enn 2 GB ram å kjøpe. Kan jeg kjøpe i et annet merke? Kan jeg evt kjøpe PC-6400 type ram. Jeg vet at om jeg kjøper bedre, eller raskere ram så blir denne klokket ned i hastighet til gammel ram. Men om jeg en gang øker senere kan jeg jo ta ut den eldste rammen for da må noe vike plassen i HK for å få plass.. Hva bør jeg gjøre og gjerne et tips til bra ram å kjøpe som vil gå sammen med det jeg allerede har.. Jeg har 64 bit operativsystem. OG Foxconn P35A hovedkort. I boka til HK står det flg: Supports Dual-Channel DDR2 800/667 Endret 26. september 2008 av Reggy Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Det behøver ikke være samme merke nei, bare det er DDR2. Du kan for eksempel kjøpe denne Da vil de brikkene klokke seg ned til 667 hastighet som du selv har forstått. Da skal du få 6GB som kjører i dual channel. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Det behøver ikke være samme merke nei, bare det er DDR2. Du kan for eksempel kjøpe denne Da vil de brikkene klokke seg ned til 667 hastighet som du selv har forstått. Da skal du få 6GB som kjører i dual channel. Supert! Takk for svar:) Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Burde ikke brikkene ha samme timings? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg ville aldri parret 2 forskjellige rambrikker sammen, det fungerer, men det er ikke optimalt. 4 Gb holder til de fleste formål. De Corsair brikkene som er linket over her, er typiske brikker som funker til alt, såkalt "vanilla"-brikker. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Nå er vell jeg en eneste stor selvmotsigelse her om du ser på mine specs i profilen min. Jeg har en minnemiks, en RIKTIG fy fy minnemiks. Men vil jeg anbefale det? Svaret er ganske enkelt, NEI. Du må ha flaks med chipsettet, og vite litt hva du gjør, for eksempel mitt hovedkort er IKKE stabilt om jeg bare setter i brikkene. Jeg måtte sette timingsene manuellt til 5-5-5-15 og øke volten til nordbrua siden alle 4 slottene var fyllt. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Burde ikke brikkene ha samme timings? Henger meg på denne, bør ny RAM ha samme timings som gammel RAM for å fungere (optimalt)? Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Jeg måtte sette timingsene manuellt til 5-5-5-15 og øke volten til nordbrua siden alle 4 slottene var fyllt. Men hvis jeg kjøper ram i annet merke, men som har timingsene som nevnt ovenfor, 5-5-5-15 - er det da kurrant med et annet merke? Og hva betyr egentlig disse tallene 5-5-5-15? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg ville ha droppet det, sliter selv med mine rambrikker på et annet hovedkort - og det er ikke koselig for å si det mildt. Kjøp det Corsair PC6400 2x2 brikker - safe vanilla brikker. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Jeg ville ha droppet det, sliter selv med mine rambrikker på et annet hovedkort - og det er ikke koselig for å si det mildt. Kjøp det Corsair PC6400 2x2 brikker - safe vanilla brikker. Javel så du mener jeg heller bør kjøpe i samme type og heller leve med at jeg ikke får mer enn 4 GB ram i denne omgang.. Slik PC6400 ram er den raskere enn den jeg opprinnelig linket til. Og hva er beste/ raskeste ram jeg kan kjøpe som passer mitt hovedkort (jfr. første post i tråden).. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg mener du burde kjøpe 4 Gb Nye rambrikker, og viss du ikke liker eller vill stille inn hastigheter eller timings i biosen, så børr du velge PC6400. Og de Corsair brikkene som er linket over er svært gode, det omtrent ingen målbar forskjell når det kommer til rambrikker, forskjellen er så minimal, så sant du velger 800 mhz brikker . Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Og hva betyr egentlig disse tallene 5-5-5-15? Det er tiden i nanosekunder som går fra brikken får beskjed om å utføre en jobb til den faktisk starter å utføre jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå