Gå til innhold

Ønsker hjelp og råd til kjøp av mer ram


Reggy

Anbefalte innlegg

Har flg ram i min maskin: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=53791

 

Jeg har lyst til å kjøpe 4 GB ram til slik at totalen blir 6 GB ram. I samme merke finner jeg ikke noe annet enn 2 GB ram å kjøpe. Kan jeg kjøpe i et annet merke?

 

Kan jeg evt kjøpe PC-6400 type ram. Jeg vet at om jeg kjøper bedre, eller raskere ram så blir denne klokket ned i hastighet til gammel ram. Men om jeg en gang øker senere kan jeg jo ta ut den eldste rammen for da må noe vike plassen i HK for å få plass..

 

Hva bør jeg gjøre og gjerne et tips til bra ram å kjøpe som vil gå sammen med det jeg allerede har..

 

Jeg har 64 bit operativsystem. OG Foxconn P35A hovedkort. I boka til HK står det flg:

 

Supports Dual-Channel DDR2 800/667

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vell jeg en eneste stor selvmotsigelse her om du ser på mine specs i profilen min.

Jeg har en minnemiks, en RIKTIG fy fy minnemiks.

Men vil jeg anbefale det? Svaret er ganske enkelt, NEI.

Du må ha flaks med chipsettet, og vite litt hva du gjør, for eksempel mitt hovedkort er IKKE stabilt om jeg bare setter i brikkene.

Jeg måtte sette timingsene manuellt til 5-5-5-15 og øke volten til nordbrua siden alle 4 slottene var fyllt.

Lenke til kommentar
Jeg måtte sette timingsene manuellt til 5-5-5-15 og øke volten til nordbrua siden alle 4 slottene var fyllt.

 

Men hvis jeg kjøper ram i annet merke, men som har timingsene som nevnt ovenfor, 5-5-5-15 - er det da kurrant med et annet merke?

 

Og hva betyr egentlig disse tallene 5-5-5-15?

Lenke til kommentar
Jeg ville ha droppet det, sliter selv med mine rambrikker på et annet hovedkort - og det er ikke koselig for å si det mildt.

 

Kjøp det Corsair PC6400 2x2 brikker - safe vanilla brikker. :)

 

Javel så du mener jeg heller bør kjøpe i samme type og heller leve med at jeg ikke får mer enn 4 GB ram i denne omgang..

 

Slik PC6400 ram er den raskere enn den jeg opprinnelig linket til. Og hva er beste/ raskeste ram jeg kan kjøpe som passer mitt hovedkort (jfr. første post i tråden)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...