mFaFa Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Buldrete og ukontrollert bass naar h0ytalerne staar naerme bakvegg er et helt generelt problem, hvert fall for "alle" dynamiske h0ytalere. Dali 5005/3003 har bassrefleksen på framsia og skal være lettere å plassere, men det virker som de er vanskeligere en normalt. Er det ikke normalt for deg å måtte plassere høytalere med god avstand fra bakvegg? Da kan du jo umulig få god lyd Jeg har høytalere med bassrefleksrørene plassert i front og må ha dem godt ut fra bakvegg. Prøv å ha 1/3, 1/5 eller 1/7 av rommets lengde fra høytalerfront til bakvegg. Det pleier å drepe stående bølger (ståbass) Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Langt fra bakvegg? Jaja, det kan bli litt vanskelig i min knøttlille hybel, men jeg skal se hva jeg får til. Bruker forøvrig Denon DRA-1000 receiver. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Buldrete og ukontrollert bass naar h0ytalerne staar naerme bakvegg er et helt generelt problem, hvert fall for "alle" dynamiske h0ytalere. Dali 5005/3003 har bassrefleksen på framsia og skal være lettere å plassere, men det virker som de er vanskeligere en normalt. Er det ikke normalt for deg å måtte plassere høytalere med god avstand fra bakvegg? Da kan du jo umulig få god lyd Jeg har høytalere med bassrefleksrørene plassert i front og må ha dem godt ut fra bakvegg. Prøv å ha 1/3, 1/5 eller 1/7 av rommets lengde fra høytalerfront til bakvegg. Det pleier å drepe stående bølger (ståbass) Hadde mine 1/6 ut på gølvet. Med Naden jeg hadde måtte jeg omtent ha dem midt på gulvet. Ellers så er avstanden i forhold til sidevegger viktigere for lytteopplevelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå