Gå til innhold

Dumt spørsmål? Angående hifiklubben


Anbefalte innlegg

Buldrete og ukontrollert bass naar h0ytalerne

staar naerme bakvegg er et helt generelt problem,

hvert fall for "alle" dynamiske h0ytalere.

 

Dali 5005/3003 har bassrefleksen på framsia og skal være lettere å plassere, men det virker som de er vanskeligere en normalt.

 

Er det ikke normalt for deg å måtte plassere høytalere med god avstand fra bakvegg? Da kan du jo umulig få god lyd :roll: Jeg har høytalere med bassrefleksrørene plassert i front og må ha dem godt ut fra bakvegg. Prøv å ha 1/3, 1/5 eller 1/7 av rommets lengde fra høytalerfront til bakvegg. Det pleier å drepe stående bølger (ståbass) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Buldrete og ukontrollert bass naar h0ytalerne

staar naerme bakvegg er et helt generelt problem,

hvert fall for "alle" dynamiske h0ytalere.

 

Dali 5005/3003 har bassrefleksen på framsia og skal være lettere å plassere, men det virker som de er vanskeligere en normalt.

 

Er det ikke normalt for deg å måtte plassere høytalere med god avstand fra bakvegg? Da kan du jo umulig få god lyd :roll: Jeg har høytalere med bassrefleksrørene plassert i front og må ha dem godt ut fra bakvegg. Prøv å ha 1/3, 1/5 eller 1/7 av rommets lengde fra høytalerfront til bakvegg. Det pleier å drepe stående bølger (ståbass) :)

 

Hadde mine 1/6 ut på gølvet. Med Naden jeg hadde måtte jeg omtent ha dem midt på gulvet. Ellers så er avstanden i forhold til sidevegger viktigere for lytteopplevelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...